۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۴۲۵۹۵۱
اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل(۲۲)

برداشت جامعه از اقتصاد مقاومتی نیازمند اصلاح

حجت الاسلام غلامی اراکی با بیان اینکه برداشتی که مردم از اقتصاد مقاومتی دارند بیشتر اقتصاد ریاضتی است، گفت: یعنی اینکه ما صرف جویی کنیم، سختی بکشیم و کمتر مصرف کنیم تا اقتصادمان تقویت شود در حالی که این برداشت درستی از اقتصاد مقاومتی نیست این اصطلاحا در ادبیات موضوعه اقتصاد ریاضتی گفته می شود.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام نجف علی غلامی اراکی، عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم، در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در پیرامون بحث اقتصاد مقاومتی، آنچیزی که خیلی مهم و از اهمیت بسیاری برخوردار است تبیین این مقوله است، اظهار کرد: آنچه که از برآورد جامعه به دست می آید اکثریت مردم جامعه از اقتصاد مقاومتی تلقی درستی ندارند.

 

وی ادامه داد:‌ برداشتی که مردم از اقتصاد مقاومتی دارند بیشتر اقتصاد ریاضتی است یعنی اینکه ما صرف جویی کنیم، سختی بکشیم و کمتر مصرف کنیم تا اقتصادمان تقویت شود در حالی که این برداشت درستی از اقتصاد مقاومتی نیست این اصطلاحا در ادبیات موضوعه اقتصاد ریاضتی گفته می شود.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران افزود: آن چیزی که منظور نظر مقام معظم رهبری است و تأکید روی این مسأله دارند اقتصادی است که مبتنی بر دانش بومی باشد، اقتصاد دانش بنیان، اقتصادی که در حقیقت پایه های اقتصادی کشور را مقاوم کند و ما را از وابستگی به بیگانگان خارج کند.

 

حجت الاسلام غلامی اراکی با بیان اینکه در حقیقت باید این یک فرهنگ شود که هرکس در هر موقعیتی که هست بتواند در این مقوله کار کند، تصریح کرد: هر فرد با هر توانایی و هر موقعیت شغلی که در جامعه دارد برای قطع وابستگی اقتصادی کشور به بیگانگان باید کاری را انجام بدهد.

 

وی اضافه کرد: وقتی این کار به درستی انجام شود در حقیقت اقتصاد مقاومتی نهادینه می شود و پرسه اقتصاد مقاومتی به تدریج شکل می گیرد.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه در این بحث مسؤولان، مسؤولیت بزرگی دارند و آن چیزی که مردم به دنبال آن هستند رصد رفتارهای آنها است، همان طور که در روایات آمده است «الناس علي دين ملوكهم» يعني مردم از رفتار و كردار رهبران و مسؤولان تبعيت مي‏ كنند؛ بنابراین مسؤولان در ابتدا خودشان با عمل مردم را به اقتصاد مقاومتی دعوت کنند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی تهران افزود: یکی از مهم‌ترین راهکارهای اقتصاد مقاومتی که خود مقام معظم رهبری هم بر این مسأله تأکید کردند حمایت از تولید داخلی است در این صورت تولیدکننده داخلی رونق می گیرد و این بر اقتصاد کشور تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

 

حجت الاسلام غلامی اراکی در پایان گفت: تولید کننده نیز در بحث تولید باید به چند شرط توجه داشته باشد مانند مرغوبیت کالا، مقاوم بودن، جذابیت داشتن، زیبای خاص داشتن و کالایی را تولید کنند که بتواند با جنس خارجی هم نوع خودش رقابت کند و همچنین در بحث تولید باید سلایق مردم مورد توجه قرار بگیرد تا مردم به خریداری جنس ایرانی روی بیاورند./875/ت302/س

ارسال نظرات