۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۴۲۳۷۶۵
سازمان ملل:

عملیات بازسازی غزه متوقف شده است

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل اوچا اعلام کرد که علمیات بازسازی ویرانی های حاصل از جنگ در نوار غزه به خاطر ممانعت رژیم صهیونیستی از ورود مصالح ساختمانی به این منطقه متوقف شده است.
غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل اوچا شب گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که سازمان ملل به خاطر جلوگیری از ورود مصالح ساختمانی به غزه مجبور به توقف کمک های مالی خود برای بازسازی بیش از هزار منزل تخریب شده در این باریکه شده است.

 

رژیم صهیونیستی در سوم ماه جاری ورود مصالح ساختمانی به باریکه غزه را به ادعای استفاده حماس از بخشی از این مصالح متوقف کرد.

 

اوچا اعلام کرد سازمان های بین المللی که برای عمران و بازسازی منازل تخریب شده کمک مالی به آن ها ارائه می دادند، به خاطر کمبود شدید سیمان و افزایش سرسام آور قیمت ها مجبور به توقف کمک های مالی خود شده اند.

 

دفتر هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل "اوچا" تصریح کرد که  75 هزار نفر در باریکه غزه که در جنگ 51 روزه خانه هایشان تخریب شده است، همچنان آواره و بی سرپناه هستند.

 

گفتنی است که در جنگ 51 روزه غزه در تابستان سال 2014، 2320 نفر به شهادت رسیده، هزاران نفر زخمی شده، 12 هزار منزل به طور کلی تخریب شده و خسارت هایی هم به 160 هزار منزل دیگر وارد آمد که از این تعداد 6600 منزل دیگر برای سکونت و زندگی کردن مناسب نیستند./994/ب102/د

ارسال نظرات