۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۲۵۷۹۷

حذف پروژه نصب دوربین های نظارتی در داخل مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ اردن از توقف پروژه نصب دوربین های نظارتی در داخل مسجد مبارک الاقصی خبر داد.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا،"عبدالله نسور" نخست وزیر اردن در گفت وگو با خبرگزاری "بترا" اظهار داشت: پروژه نصب دوربین های نظارتی در داخل مسجد الاقصی متوقف می شود زیرا اختلافات زیادی بر سر آن وجود دارد و واکنش هایی گسترده به ویژه در فلسطین را به همراه دارد.

 

نسور تصریح کرد: ما به آرا و نظرات ملت فلسطین احترام می گذاریم و همچنان بر حمایت همه جانبه خود از آنها و مقدساتشان از جمله مسجد مبارک الاقصی ادامه می دهیم.

 

وی افزود: هدف اصلی اردن از نصب این دوربین ها، مستند سازی تجاوزات و جنایت های اشغالگران صهیونیست علیه مسجد الاقصی بود؛ این در حالی است که گروه های فلسطینی و بسیاری از نهادهای عربی با این پروژه اعلام مخالفت کرده و خواستار بازنگری اردن در آن شده بودند.

 

وزارت اوقاف اردن ماه گذشته اعلام کرد که 55 دوربین نظارتی در داخل مسجد الاقصی نصب خواهد کرد که این مسأله مخالفت گسترده فلسطینیان را در پی داشت و آن ها تأکید کردند که دشمن صهیونیستی در نهایت از این دوربین ها به نفع خود بهره برداری می کند.

 

"مصطفی برغوثی" نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین هم در این باره گفت: اصرار اسرائیل به کنترل دوربین ها به مانعی تبدیل و باعث شد امروز این دوربین ها در این مسجد نصب نشوند؛ امروز متأسفانه لغو نصب این دوربین ها باعث می شود که ما نتوانیم اقدام به مشاهده و ثبت و مستند کردن نقض های اسرائیل بکنیم./994/ب102/د

ارسال نظرات