۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۳۲۴۳۷۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

قدرت و رحمانیت اسلام باید در کنار هم به دنیا نشان داده شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه دنیا، دنیای مذاکره بوده و نیازی به موشک نداریم، گفت: در دنیای امروز تنها اسلام رحمانی کافی‌ نیست بلکه باید قدرت و رحمانیت اسلام در کنار هم به دنیا نشان داده شود.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با مسوولان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شب گذشته در دیدار شماری از مسؤولان، با اشاره به اوضاع جامعه اسلامی در دوران ولایت امام علی (ع)، اظهار کرد: در آن زمان دین‌دارانی بودند که شناخت و معرفت کمی نسبت به دین داشتند اما با وجود این دین‌باور بودند در حالی که در کنار دین‌باوری، دین‌شناسی نیز ضرورت دارد.

 

وی افزود: به همین دلیل این افراد در زمان ویژه و حساسی که ولی امر آن‌ها نیاز به حمایت داشت از امام خود غافل شده، رهبر خود را یاری نکردند و با تنها گذاشتن امام زمان خود مصائب زیادی را به وجود آوردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: مردم آن دوران اغلب ظاهربین و ناآگاه بودند و نگاه آن‌ها بیشتر به ظواهر امور بود و به سیاست‌ها و مسائل پشت پرده توجه چندانی نداشتند به همین دلیل نیز بصیرت کافی نداشته و نمی‌توانستند صدای حق را از باطل تشخیص دهند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه افزایش بصیرت مسلمانان، پشتوانه دینی آن‌ها است، خاطرنشان کرد: فعالیت برای بصیرت‌افزایی تکلیف واقعی و دائمی ملت مسلمان است زیرا جامعه‌ای که بصیرت دینی و انقلابی نداشته باشد همچون جامعه زمان امام حسین (ع) رفتار کرده و امام خود را تنها می‌گذارد اما جامعه اسلامی غیرتمند و بابصیرت هیچ‌گاه ولی امر خود را رها نمی‌کند.

 

وی با تأکید بر دوری از ظاهربینی و توجه دقیق به مسائل جاری در کشور و جهان، افزود: بنا به فرموده امام علی (ع) جامعه مطلوب اسلام، جامعه‌ای است که دارای بصیرت و آگاهی باشد تا بتواند حقایق را به درستی تشخیص داده و گرفتار ظواهر نشود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به اینکه اسلام دین جامع و کاملی بوده و یک‌بعدی نیست، اضافه کرد: در مکتب اسلام افزون بر عبادت و امور معنوی به زندگی مادی و رفاه و فلاح هم توجه ویژه‌ای شده به همین دلیل باید در هر دو بخش مادی و معنوی برنامه داشته باشیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه اسلام جامع، مکتبی است که هم قدرت و عزت و هم رحمت را با هم دارد، ادامه داد: بر اساس تعالیم اسلام، جامعه دینی برای خاموش کردن صدای مستکبران به قدرت نظامی نیازمند است.

 

وی با اشاره به اینکه در بعد فردی نیز مؤمن واقعی کسی است که هم مهربان و رحیم و هم قوی باشد، اضافه کرد: ما در دین اسلام هم تولی داریم هم تبری، هم فرهنگ داریم و هم جنگ و در این زمینه نیز با کسی تعارف نداریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه دنیا، دنیای مذاکره بوده و نیازی به موشک نداریم، افزود: در دنیای امروز تنها اسلام رحمانی کافی‌ نیست بلکه باید قدرت و رحمانیت اسلام در کنار هم به دنیا نشان داده شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی اظهار کرد: موشک به معنای داشتن توانایی، قدرت و عزت در مقابل دشمنان است و آموزه‌های اسلامی و قرآنی نیز به مسلمانان می‌گوید ابتدا قدرت و سپس رحمانیت خود را به دشمنان نشان دهید از این رو باید اسلام رحمانی در کنار اسلام موشکی باشد./9314/202/ب1

ارسال نظرات