۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۳۲۳۴۴۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی، ریل‌گذاری برای توسعه پایدار کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ریل‌گذری برای پیشرفت و توسعه پایدار کشور است، گفت: اگر این ریل‌گذاری در مسیر صحیح صورت گیرد ایران اسلامی در آینده‌ای نه‌چندان دور به کشوری توسعه‌یافته تبدیل خواهد شد.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان، با اشاره به نام‌گذاری سال 95 به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی تنها مختص به دوران تحریم نبوده و باید در همه اوضاع محور و معیار برنامه‌های اقتصادی کشور باشد.

 

وی با بیان اینکه ایجاد رونق اقتصادی و تحقق شعار سال درگرو توجه به توان و تولید داخلی و ایجاد اشتغال است، اضافه کرد: برای دست‌یابی به این هدف باید وارد عرصه عمل شده و تمام تلاش خود را به کار بریم به همین دلیل نیز نام‌گذاری امسال با سال‌های پیش تفاوت دارد و رهبری در این نام‌گذاری بر اقدام و عمل، ابتکار و پرهیز از فعالیت‌های شعاری و تبلیغاتی تأکید کرده‌اند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اکنون بیکاری یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه است، تصریح کرد: باید مسؤولان و مجریان امر برای ایجاد اشتغال تلاش کرده و دولت نیز زمینه ورود بیشتر جوانان، کارآفرینان و نخبگان به عرصه تولید را فراهم کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه در این صورت شعار اقتصاد مقاومتی محقق شده و وابستگی کشور به خارج قطع می‌شود، اظهار کرد: همه وظیفه دارند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توان و تولید داخلی تلاش کنند.

 

به گفته وی برای دست‌یابی به توسعه اقتصادی کشور در قالب اقتصاد مقاومتی می‌بایست اقداماتی نظیر خروج از روش‌های سنتی، مکانیزه کردن کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در حوزه تولیدی و اقتصادی کشور صورت گیرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی در واقع ریل‌گذاری برای پیشرفت و توسعه پایدار کشور است، افزود: اگر این ریل‌گذاری در مسیر صحیح صورت گیرد ایران اسلامی در آینده‌ای نه‌چندان دور به کشوری توسعه‌یافته تبدیل خواهد شد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، ریاضت و سختی کشیدن نیست بلکه در این شیوه اقتصادی با ارتقای توانمندی‌ها و تولید داخلی با استفاده از خلاقیت و ابتکار، در راستای شکوفایی اقتصادی کشور گام برداشته می‌شود.

 

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات نیروی انتظامی در کشور، اظهار کرد: نیروهای نظامی و انتظامی با خدمات صادقانه و خالصانه خود آرامش مناسبی را در کشور و استان ایجاد کرده‌اند.

 

وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی نیز می‌بایست همانند سایر دستگاه‌ها در راستای تحقق شعار سال فعالیت و تلاش کند، خاطرنشان کرد: در این نهاد باید با استفاده بیشتر از خلاقیت، ابتکار و روش‌های نوین، برای افزایش امنیت و سلامت مردم و بهبود خدمات تلاش شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه با اشاره به اینکه سرمایه معنوی مردم و مسؤولان استان، شهدا و جانبازان هستند، گفت: خدمات‌دهی به خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، نوعی خدمت معنوی بوده و اجر و پاداش فراوانی دارد./9314/202/ب3

ارسال نظرات