۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۲۳۳۵۴
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی:

جلوی مهاجرت بی‌رویه به شهر قم گرفته شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان اینکه مهاجرت پذیری در شهر قم باید نخبگانی باشد، گفت: در طرح و چشم انداز باید بر روی مسئله مهاجر پذیری نخبگانی تاکید داشته باشید. باید تیم فرابخشی مهندسی مهاجرت در قم شکل بگیرد و در این خصوص برنامه‌ریزی کند و جلوی مهاجرت بی‌رویه به شهر قم گرفته شود.
حجت الاسلام والمسلمين اعرافي در ديدار شهردار قم

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در دیدار دکتر سقائیان نژاد و مدیران شهرداری قم از خدمات شهرداری قم در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: به طور ویژه از خدماتی که در ایام نوروز 95 به مردم و زوار ارائه شده است تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

وی با تقدیر از اینکه نگاه برنامه‌ای و راهبردی در عملکرد شهرداری قم حاکم شده است، اظهار کرد: قوام و ارزش شهرها به آرمان‌ها و ایده‌هایی است که رقم می‌‌خورد.

 

امام جمعه قم با بیان اینکه حرمت شهرها به دلیل شهروندان آن است، گفت: وقتی که شهر جایگاه حضرت معصومه(س)، بزرگان دینی و تولید فکر و اندیشه شود ارزش کار در آن اهمیت و ارزش بیشتری دارد و فردی که بتواند در شهری کار کند که قداست مضاعف دارد مورد لطف خداوند قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه خدمت در این شهر اگر با نیت خالص باشد سراسر عبادت است، تصریح کرد: تدوین طرح 1414 از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید نگاه‌های مراکز مهم نظیر حوزه‌های علمیه، المصطفی و... نیز در تدوین طرح شما لحاظ شود و ما در طرح 1414 خود در شهر قم بیش از 100 هزار طلبه غیرایرانی خواهیم داشت و ما نیز نظرات خود را در خصوص طرح شما و چشم انداز المصطفی در 1414 را اعلام خواهیم کرد.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید در حاشیه اجرای برنامه‌های خود به برنامه‌های درآمدزایی اهتمام جدی داشته باشید، تصریح کرد: باید درآمدزایی را مورد توجه قرار داده و به این مقوله در سند 1414 توجه شود.

 

وی با اشاره به اینکه حرم مطهر حضرت معصومه(س) کانون و محور شهر قم است، بیان کرد: باید فضای خیابان حجتیه تا بازار به فضای باز تبدیل شود چرا که هر سال زوار به شهر قم افزایش می‌یابد و زائران ایرانی و غیرایرانی هم در حال افزایش است.

 

حجت الاسلام والمسلمین  اعرافی ضرورت محرومیت زدایی را مورد تاکید قرار داد و با تقدیر از اقدامات انجام شده توسط شهرداری قم در این موضوع گفت: در بخش فضای سبز نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است که باید در این حوزه نیزکارهای دیگری انجام شود.

 

وی با بیان اینکه مهاجرت پذیری در شهر قم باید نخبگانی باشد، اظهار کرد: در طرح و چشم انداز باید بر روی مسئله مهاجر پذیری نخبگانی تاکید داشته باشید. باید تیم فرابخشی مهندسی مهاجرت در قم شکل بگیرد و در این خصوص برنامه‌ریزی کند و جلوی مهاجرت بی‌رویه به شهر قم گرفته شود.

 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار کرد: آثار تاریخی شهر قم دارای اهمیت بسیاری است و دسترسی به فضاهایی نظیر مسجد جامع قم و... دارای مشکلاتی است که باید طرح‌هایی که در این مسیر پیش بینی می‌کنید را با جدیت دنبال کنید./1323/د102/ج1

ارسال نظرات