۱۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۳۲۲۹۶۹

حضور بیش از 2 میلیون مسافر همزمان با تعطیلات نوروزی در بقاع متبرکه مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از حضور بیش از دو میلیون مسافر در بقاع متبرکه و امامزادگان استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تا به امروز خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع خبرنگاران گفت: در ایام تعطیلات نوروزی و اجرای طرح ملی آرامش بهاری از 28 اسفند تا دهم فروردین بیش از دو میلیون نفر امامزادگان و بقاع متبرکه را زیارت کردند.

 

وی با بیان این که در این مدت  18 هزار مسافر و زائر نوروزی در زائر سرا و سوئیت های این اماکن مذهبی اسکان یافتند، افزود: مردم ولایتمدار و انقلابی و میهمان دوست استان مازندران آماده خدمت رسانی و پذیرایی از مسافران نوروزی را داشته و مسؤولان و خادمان در امامزادگان و بقاع متبرکه تا پایان طرح به مسافران خدمات رفاهی و فرهنگی و عبادی و معنوی خواهند داد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امامزادگان پرچمداران اخلاق، معرفت و معنویت در جامعه هستند، اظهار داشت: اگر امروز این استان به‌عنوان پایگاه تشیع می‌درخشد به برکت امامزادگان و بقاع متبرکه است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: ترویج و گسترش موقوفات در جامعه می‌تواند بسیاری از مشکلات در حوزه درمانی، اجتماعی و فرهنگی را برطرف کند.

 

وی وقف را بهترین باقیات الصالحات برای هر انسانی دانست و تصریح کرد: این سنت حسنه نیکوترین سند الهی و بهترین راه برای ترویج معارف دینی در جامعه محسوب می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران از وقف به‌عنوان تفسیر عملی قرآن ‌کریم و اهل‌بیت (ع) یاد کرد و ادامه داد: وقف نام، یاد و اموال انسان‌ها را حتی بعد از مرگ واقف زنده نگه می‌دارد و همیشه در بین مردم و نیازمندان وجود دارد.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه ترویج سنت حسنه وقف حرکت در مسیر سبک زندگی اسلامی و انسانی است، گفت: با توجه به گسترش فرهنگ غربی در جامعه اسلامی، ترویج سنت وقف می‌تواند بهترین زمینه برای گسترش فرهنگ دینی و اسلامی باشد.

 

وی بیان این که امامزادگان بهترین الگو برای رسیدن به رشد و تعالی انسانی هستند، ادامه داد: قرآن‌کریم مسیر درست و غلط را به انسان آموزش می‌دهد و ما برای رسیدن به ارزش‌های انسانی در درجه اول باید قرآن را الگوی زندگی خود قرار دهیم.  

 

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که هر کسی با هر روشی می‌تواند عشق و علاقه خود را به خاندان اهل‌بیت (ع) نشان دهد، اضافه کرد: حضور در محافلی که به نام شهدا و اهل‌بیت(ع) مزین شده، نوعی عشق و علاقه به ائمه‌اطهار و اهل‌بیت(ع) است. 

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که مازندران افتخار دارد از یک‌هزار و 222 امامزاده میزبانی می‌کند، ادامه داد: ترویج ارزش‌های انسانی، ترویج معارف الهی و ترویج قرآن‌کریم از گفتمان انقلاب اسلامی ایران است. 

 

وی با اشاره به این که بیشتر امامزادگان شهید در راه ولایت هستند، تصریح کرد: امامزادگان شناسنامه دین‌داری و ولایت‌مداری هستند. 

 

این مسؤول با بیان این که امروز روحیه ولایت‌مداری را مدیون امامزادگان و خاندان اهل‌بیت(ع) هستیم، افزود: تنها ولایت و ولی‌فقیه است که می‌تواند بشریت و مؤمنان را در مقابل دشمنان محفوظ نگه دارد./1317/202/ب1

ارسال نظرات