۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۳۲۲۸۴۰
امام جمعه مانه و سملقان:

اقتصاد مقاومتی الگوی علمی و عملی متناسب با نیازهای کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مانه و سملقان با تأکید بر تلاش مردم و مسؤولان برای عملی شدن شعار سال، افزود: اقتصاد مقاومتی، الگوی علمی و عملی متناسب با نیازها و اوضاع کشور بوده که منجر به توسعه پایدار و متوازن ایران اسلامی می‌شود.
حجت الاسلام احمدزاده - امام جمعه مانه و سملقان

حجت‌الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه مانه و سملقان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان خراسان شمالی، با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» برای سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: رهبری در طول چند سال اخیر، شعار سال را از حوزه اقتصاد انتخاب می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت اقتصاد و توجه رهبر معظم انقلاب به بهبود وضعیت اقتصادی کشور و جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری مبنی بر اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، افزود: اقتصاد مقاومتی نکته‌ای بسیار کلیدی و مهم است که مدام از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید و تکرار می‌شود اما متأسفانه در سال‌های گذشته در عرصه عمل به این مهم کم‌توجهی شد.

حجت‌الاسلام احمدزاده با بیان اینکه رهبری در شعار امسال بر موضوع اقدام عملی در راستای اقتصاد مقاومتی تأکید ویژه‌ای کرده‌اند، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی الگویی عاقلانه، علمی و کارشناسی شده بوده و تاکنون در بسیاری از کشورهای دنیا مدل‌های مشابه آن با مؤفقیت اجرا شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان تصریح کرد: در طول چند دهه گذشته بسیاری از کشورهای دنیا در مقاطع مختلف، دچار تکانه‌های اجتماعی و زیرورو شدن اوضاع اقتصادی شده‌اند و متناسب با وضعیت خود به فکر اجرای اقتصاد مقاومتی افتاده‌اند به همین دلیل نباید این رویکرد اقتصادی را تنها مختص به ایران اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه رویکرد اقتصاد مقاومتی امتحان خود را به صورت مؤفقیت‌آمیزی پس داده است، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد درون‌زا بوده و از دل ظرفیت‌های مردمی می‌جوشد به همین دلیل در کشورها ما در این زمینه ظرفیت‌های زیادی وجود دارد.

حجت‌الاسلام احمدزاده تصریح کرد: بر این اساس باید گفت اقتصاد مقاومتی، الگوی علمی و عملی متناسب با نیازها و اوضاع کشور بوده که منجر به توسعه پایدار و متوازن ایران اسلامی می‌شود.

وی با تأکید بر تلاش مردم و مسؤولان برای عملی شدن شعار سال، اضافه کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب بوده و تنها باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

حجت‌الاسلام احمدزاده تصریح کرد: نیروی انسانی متخصص کشور ما بزرگ‌ترین ظرفیت در راستای اجرای مؤفقیت‌آمیز اقتصاد مقاومتی بوده و جمعیت جوان و دانش‌آموختگان و نخبگان ایرانی می‌توانند این امر مهم را به خوبی در کشور اجرایی کنند.

وی با اشاره به اینکه افزون بر نیروی انسانی، ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های عظیمی از نفت، گاز، منابع طبیعی و غیره است، ادامه داد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی باید به این منابع و ظرفیت‌ها توجه ویژه‌ای شده و زمینه بهره‌مندی بیشتر و اصولی‌تر از آن‌ها فراهم شود.

حجت‌الاسلام احمدزاده با بیان اینکه شعار سال برای اوضاع کشور راهگشا و چاره‌ساز است، افزود: همه مردم و مسؤولان وظیفه دارند دست به دست هم داده و برای تحقق این شعار مهم وارد عرصه عمل شوند./9314/302/ب

ارسال نظرات