۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۳۲۲۷۲۸
حجت‌الاسلام نعمت الهی:

عید نوروز در فرهنگ شیعه جایگاه خاصی دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اینکه عید نوروز در فرهنگ شیعه جایگاه خاصی دارد، گفت: در فرهنگ غنی اسلام از امام صادق(ع) روایت شده است که عید نوروز عید شیعه است.
 کتاب نوروز

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در نشست کارکنان که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: فرا رسیدن بهار طبیعت یادآور این است که همچنانکه طبیعت تغییر می‌کند ما هم باید در درون خود تغییر و تحول ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که می فرماید: «نوروز روزی است که در آن قائم آل محمد (عج) ظهور می‌کند و خداوند او را بر هر حال پیروز می‌کند»، تأکید کرد: عید نوروز در فرهنگ شیعه جایگاه خاصی دارد.

 

حجت‌الاسلام نعمت الهی ادامه داد: در فرهنگ غنی اسلام از امام صادق (ع) روایت شده است که عید نوروز عید شیعه است، آنجا که به یکی از اصحاب خود به نام معلی بن حنیس درباره سیمای نوروز چنین اشاره کرده است: "نوروز،روز پیمان ستاندن خداوند از بندگان است که تنها او را کرنش کنند و چیزی را شریک او قرار ندهند،نوروز روز فرود آمدن جبرئیل بر پیامبر(ص) است و روز اولین طلوع خورشید است" اینها همه بر نکوداشت نوروز دلالت دارد.

 

وی گفت: ما از عید نوروز به‌عنوان یک عید باستانی یاد می‌کنیم،اما براساس روایات عید ما مسلمانان روزی است که از خداوند نافرمانی نکنیم و در مقابل،ذکر،عبادت و بندگی خداوند مورد توجه قرار گیرد و ارتباط با خداوند استحکام پیدا کند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تأکید کرد:صله رحم،نظافت و پاکیزگی،پوشیدن لباس نو،رفع کدورت‌ها و شکاف‌ها و صیقل دادن دل می‌توانند نمونه‌هایی از بحث‌های معنوی و فرهنگی نوروز باشند که بسیار مورد سفارش قرار گرفته‌اند و بهتر است همراه این حرکت‌ها،نور الهی در دل انسان قرار گیرد تا انسان از این عید باستانی بهره معنوی بیشتری ببرد./1325/د102/ی

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات