۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۳۲۲۳۸۷
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

نباید برای خوشامد دشمنان روحیه انقلابی ملت را تضعیف کرد/ شادی نوروز همراه با گناه نباشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم گفت: این که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که به متدینین نباید تندرو و افراطی گفته شود و با این کار نباید جدول دشمن را پر کرد به دلیل این است که جلوی نفوذ و نفوذی ها را بگیرند؛ نباید به بهانه تعامل با دنیا و برای خوشامد دشمنان روحیه انقلابی ملت به ویژه جوانان متدین را تضعیف کرد.
نماز جمعه عبادي سياسي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) امروز در خطبه های عبادی و سیاسی آخرین نماز جمعه قم در سال 94 که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با بیان این که پایان سال 94 با ایام شهادت حضرت زهرا(س) مصادف بود، گفت: سال 1395 نیز با ایام ولادت حضرت زهرا(س) آغاز می شود که ما این تقارن را به فال نیک می گیریم و از خداوند می خواهیم سالی معطر به عطر فاطمی داشته باشیم.


وی افزود: زندگی اخلاقی، فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی، سیاسی انسان باید فاطمی شوده ودیگر ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) نیز باید الگوی جامعه باشد؛ محبت به خدا و ولی خدا، معرفت به خدا و ولی خدا، اطاعت از خدا و ولی خدا و نصرت خدا و ولی خدا از ویژگی های حضرت زهرا(س) است؛ هرکس فاطمی است باید این ویژگی ها را داشته باشد.


امام جمعه قم با بیان این که در خط حضرت زهرا(س) بودن به ادعا نیست، اظهار داشت: این بانوی بزرگ اسلام تکلیف پذیر بوده و تکلیف گریز نبودند، هرکس که تکلیف گریز است بداند که در خط حضرت زهرا(س) قرار ندارد؛ تا فرصت باقی است باید در باورها و رفتارها تحولی ایجاد کرد، باید تلاش کنیم نوروز همواره نو بماند.


وی ادامه داد: نو ماندن نوروز به این است که انسان معصیت نکند، انسان باید شادبوده و شادی را صادر کند اما نه این که گناه انجام دهد و معاشرت های حرام داشته باشد، آنچه در نوروز مسرت بخش محسوب می شود سنت های تأیید شده از نگاه مکتب است؛ خانه تکانی به همراه کینه زدایی از دل ها و صلحه رحم و توجه به محرومان سنت های پسندیده ای است.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به دیدارهای اخیر اعضای خبرگان و مجمع نمایندگان طلاب با رهبرمعظم انقلاب ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب از مردم برای حضور پر شور در انتخابات هفتم اسفند تشکر کردند.


وی عنوان کرد: ایشان در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب مجددا بر خطر نفوذ تأکید کردند، نفوذترجمان دیگری از واژه نفاق است؛ منافق کسی است که خود را در پوشش اسلام نشان می دهد و اهداف شوم خود را از این طریق دنبال می کند.


تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: نفوذی ها خود را در چهره خودی، دلسوز و همه کس گسند عرضه کرده و اهداف پلید خود را با مکر و حیله دنبال می کنند تا بر مسند بنشانند، نفوذی کاری را که دشمن می خواهد طراحی و اجرا می کند.


وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند هدف نفوذ دو گره هستند، یکی مسؤولان هستند تا آن ها را مورد پسند خود کند و آنچه در ذهن دارد به وسیله این افراد اجرایی کند، گروه دوم مورد طمع دشمن مردم هستند نفوذی ها می خواهند سلیقه مردم را در جهت منافع شوم خود تغییر دهند تا ارزش های اول انقلاب در نگاه مردم ارزش نباشد.


امام جمعه قم با بیان این که دشمن سعی می کند نفرت از استکبار که سابقه طولانی ظلم و غارت سرمایه های کشور را دارد تبدیل به خوشبینی شود، اظهار داشت: آمریکای جنایتکار با وجود تعهد به رفع تحریم ها و تهدیدها همچنان به ملت شریف ایران چنگ و دندان نشان می دهد.


وی ادامه داد: عده ای می خواهند چهره کریه این دیو خونخوار را بزک کنند، عده ای تلاش می کنند اظهار برائت از این دشمن بزرگ تعطیل شده و شعار مقدس مرگ بر آمریکا ترک شود؛ نفوذی ها بر آن هستند که استقامت در دین و پایبندی به ارزش ها را تندروی بنامند و کسانی را که شجاعانه در این عرصه اقدام می کنند تندرو و افراطی بخوانند.


حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: این که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که به متدینین نباید تندرو و افراطی گفته شود و با این کار نباید جدول دشمن را پر کرد به دلیل این است که جلوی نفوذ و نفوذی ها را بگیرند؛ نباید به بهانه تعامل با دنیا و برای خوشامد دشمنان روحیه انقلابی ملت به ویژه جوانان متدین را تضعیف کرد.


وی عنوان کرد: خطر دیگری که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند خطر دو قطبی کردن جامعه با ایجاد اختلاف بین مردم است؛ بر عموم مردم، مسؤولان و رسانه ها لازم است از با پرهیز از تحریک شدن و تحریک کردن دیگران امید دشمن را در این عرصه نا امید کرده و همه گوش به فرمان رهبری به سوی اهداف امام و انقلاب و تحقق حکومت جهانی حضرت ولیعصر به حرکت خود در عرصه های گوناگون ادامه دهند. /1323/پ201/ج1

ارسال نظرات