۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۲۰۷۱۸

رونمایی از مجموعه 18 جلدی کتاب تفسیر اهل بیت

خبرگزاری رسا ـ آیین رونمایی از مجموعه 18 جلدی کتاب تفسیر اهل بیت علیهم السلام به همت موسسه انتشارات امیرکبیر و مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
رونمایی از مجموعه 18 جلدی کتاب تفسیر اهل بیت

  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از مجوعه 18 جلدی کتاب تفسیر اهل بیت علیهم السلام پیش از ظهر امروز 17 اسفند ماه، با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی ری شهری ریاست مؤسسه علمی پژوهشی دار‌الحدیث، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام و  المسلمین زائری نویسنده و فعال فرهنگی، مهندس علیرضا برازش مدیرعامل انتشارات امیرکبیر، مصطفی رحماندوست شاعر و کارشناس ادبیات کودک، جمعی از روحانیون، ناشران و خبرنگاران در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به افزایش تولید آثار دینی پس از انقلاب گفت: استفاده از حوزه دیجیتال در کیفیت‌سازی بهتر و دقیق‌تر، سبب تسهیل و ایجاد فضایی برای ایجاد فهم همگانی توسط جامعه علمی و تولید کنندگان اندیشه شده است.

 

وی در بخش مقایسه تعداد آثار تفسیری در دهه‌های گذشته گفت: امروزه در بخش آثار تفسیری نیاز به کار بیشتر برای تکمیل آثار موجود با استفاده از امکانات جدید و فضای دیجیتال در جهت تسهیل این امر است، هرچند فضای دیجیتال نمی‌تواند جایگاه آثار مکتوب و نگاه به این بخش را بگیرد.

 

در ادامه برنامه مهندس علیرضا برازش، ناظر مجموعه کتاب 18 جلدی تفسیر اهل بیت علیهم السلام با اشاره به تلاش مجوعه در جهت مراجعه آحاد جامعه به احادیث و تفسیر قرآن کریم گفت: این مجموعه سال 63 در قالب طرح گردآوری تفاسیر به آیت الله احمد جنتی ارائه و جهت تایید به شورای فرهنگ ارسال گردید و پس از تایید، مدت 10 سال در مرحله تحقیق در مجامع تفسیر ادامه یافت که ماحصل این تلاش 30 ساله مجموعه 18 جلدی تفسیر اهل بیت علیهم السلام است.

 

وی افزود در مدت نگارش این مجموعه تلاشگرانی همچون، حجت الاسلام خاموشی، جوانی، شمشیرگرها و فرهادی همراهی شبانه روزی داشته و مهندس واعضی رییس نهاد کتابخانه های عمومی نیز در بحث ورود این مجموعه به کتابخانه ها، همراهی بسیاری انجام دادند.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی ری شهری ریاست مؤسسه علمی پژوهشی دار‌الحدیث نیز در سخنانی این مجموعه را کتبی مرجع برای پژوهشگران خواند و گفت: این مجموعه با بهره گیری از تمامی منابع معرفتی در کنار اصول و قواعد تفسیری باب جدیدی از روایت شناسی قرآنی با اتکا بر سندهای قرآنی می‌باشد.

 

در ادامه این مراسم آیین رونمایی از مجموعه 18 جلدی کتاب تفسیر اهل بیت علیهم السلام انجام و از گرد‌آورندگان این مجموعه تقدیر به عمل آمد./9599/پ202/ق

ارسال نظرات