۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۳۲۰۳۱۴
با محوریت کودک شهید فلسطینی؛

سومین کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ سومین کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام با محوریت کودک شهید فلسطینی احمد اخرواه نماد کودکان شهید جنگ 51 روزه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می شود.
شهداي جهان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدرضا پاکروان دبیر کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام در نشست خبری با عنوان سومین کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام که پیش از ظهر امروز شنبه 15 اسفندماه در خبرگزاری قدس برگزار شد، گفت: 22 اسفند ماه همزمان با نامگذاری روز شهید در ایران است و با برگزاری کنگره شهدای جهان اسلام تقارن دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: کودکان از سوی رژیم غاصب صهیونیستی به شهادت رسیده اند و به واسطه جنایتکاری آنها امام (ره) فرمودند که این غده سرطانی باید از بین برود و در راستای مقابله با کودک کشی این کنگره برگزار می شود.

 

پاکروان با اشاره به ارائه گزارشی از روند برگزاری این کنگره در سال های گذشته، گفت: ستادی در سال 91 تشیکل شد و در سال 92 یادواره شهید مصری و در سال 93 یادواره شهید ابراهیم انصاری سخنران یکی از این کنگره ها بود و جای ایشان خالی است.

 

دبیر کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام با اشاره به رویکرد جدید کنگره، عنوان کرد: در این دوره حیطه علمی به بخش های کنگره اضافه شد و برای همین از افراد اندیشمند دعوت شد تا در این کنگره شرکت کنند.

 

پاکروان اظهار داشت: تلاش کردیم چون حوزه بین الملل برگزار شود از جابر انصاری سخنگوی وزارت خارجه و مهمانان خارجی هم به این کنگره در حوزه مقاومت لبنان و سوریه دعوت شده است و در رابطه با مهمانان در حوزه علمی دکتر محمود عباسی معاون حقوق بشر وزیر دادگستری به این کنگره دعوت شده است.

 

وی بیان کرد: در حوزه بین المللل و افرادی که رایزن فرهنگی بودند از سید محمد هاشمی معاون سازمان فرهنگ اسلامی دعوت شده است که رایزن برجسته ایران در کشور لبنان بوده و به زبان عربی برای مخاطبان و مهمانان سخنرانی خواهند کرد.

 

دبیر کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام در رابطه با دستاوردهای این کنگره، اظهار داشت: مقالاتی ارائه و مطالبی که در حوه حقوق کودک است جمع آوری شده است که در کتابچه مجموعه مقالاتی به چاپ خواهد رسید.

 

وی در رابطه با آمار شهدای خردسال در جهان اسلام، خاطرنشان کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی برای آمار و ارقام شهدا به ویژه شهدای خردسال در دستور کار کنگره قرار دارد.

 

پاکروان با اشاره به حضور امین زاده معاون حقوقی رییس جمهوری در این مراسم، گفت: از جمله سخنرانان این مراسم رییس بنیاد شهید است و امیدوار هستیم بتوانیم در خدمت وی باشیم و در صورت عدم حضور قائم مقام ریاست بنیاد شهید حضور خواهد داشت.

 

وی در رابطه با برنامه هایی که قرار است در این کنگره اجرا شود، بیان کرد: موسیقی به دو زبان در این کنگره اجرا خواهد شد، برگزاری تئاتر در رابطه با شهید و شهادت از دیگر برنامه های این مراسم است و از خانواده شهدا نیز تقدیر و تجلیل خواهد شد.

 

در ادامه این مراسم عباسی مسؤول ستاد برگزاری کنگره جهان اسلام، گفت: این کنگره با موضوع کودک کشی رژیم اشغالگر صهیونیستی در راستای فرمایش مقام معظم رهبری برگزار خواهد شد، کنگره بستر حقوق دارد و در سال های گذشته بزرگداشت های برای شخصیت های مختلف از جمله شهید راشل کوری در دانشگاه تهران برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: نیاز جمله ما به شاخص سازی برای اصناف متفاوت است و بهترین الگو در جهان اسلام شهدا هستند، ما حتی در عرصه دیپلماتیک نیاز به شاخص سازی داریم و در این راستا از شخصیت شهید رکن آبادی و شهید حاتمی تجلیل شد و این بزرگواران در مسیر بین الملل تلاش هایی را داشتند که در نهایت به فیض شهادت نائل آمدند.

 

مسؤول ستاد برگزاری کنگره جهان اسلام با تأکید بر حفظ حقوق کودکان، عنوان کرد: ما منادی احقاق حقوق این کودکان شهید هستیم و پیام ما پیام حق است و می خواهیم پرچم حق را بر افراشته کنیم و برای همین موضوع حقوقی کودک کشی برگزار می شود، به دنبال شاخص سازی در عرصه بین الملل و مطالبه حقوق مظلومان در جهان از جمله کشور یمن هستیم.

 

شایان ذکر است که سومین کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام با محوریت شهید احمد اخرواه نماد کودکان شهید جنگ 51 روزه برگزار خواهد شد همچنین در پایان این مراسم از پوستر کنگره شهدای جهان اسلام رونمایی می‌شود./818/202/ب1 

ارسال نظرات