۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۳۲۰۲۸۰
آیت الله فقیهی مطرح کرد؛

اکثر منتخبان خبرگان پنجم از لیست جامعه مدرسین هستند/ رفتار قانون مدارانه اصولگرایان الگویی برای جریان های سیاسی

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اکثریت کسانی که برای خبرگان رأی آوردند افرادی بودند که جامعه مدرسین آن را انتخاب کرده است، شورای نگهبان نیز افراد را تأیید کرده است از این رو هیچ ناراحتی و خوفی وجود ندارد و همه تابع رهبر معظم انقلاب هستند، رأی آوردن ها مهم نیست مهم این است که مجلس خبرگان ولایی تشکیل شود که حتما این چنین است
آيت الله محسن فقيهي

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تجلیل از رفتار قانونمدارانه و منطقی اصولگرایان در پذیرش نتایج انتخابات در برخی حوزه ها گفت: تجربه تلخ سال 88 برای جمهوری اسلامی و مردم به عنوان یک عبرت به شمار می رود.


وی افزود: همه فهمیدند که تمام کارهای یک ایرانی باید بر اساس قانون باشد و مسیر قانونی را طی کند، از این رو پذیرفته نیست که عده ای سرو صدا کنند و سبب آشوب شوند که در نهایت همانند سال 88 برای برخی افراد ننگ می ماند؛ کسانی که این کار را کردند پشیمان شده و از مسیر قانونی در انتخابات شرکت کردند.


استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: انتخابات اخیر عبرتی بود تا کسانی که در سال 88 فتنه به راه انداختند احساس کردند که آن کارها صحیح نیست و باید تابع قانون بوده و از راه های قانونی کارها را پیگیری کرد.


وی ادامه داد: باید از اصولگرایان تقدیر کنیم که با وجود این که در برخی حوزه ها رأی نیاوردند تابع قانون بودند و هیچ مخالفتی نکردند، حال ممکن است شکایتی وجود داشته باشد اما آن را از مسیر قانونی پیگری می کنند و این مسأله نموداری خوبی است که حرکت ها باید قانونی باشد و از مسیر خلاف قانون نمی توان به دنبال حق بود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ قانونمداری در همه گروه های سیاسی ابراز داشت: مسأله تبعیت از قانون مقداری به فرهنگ جامعه مربوط می شود از این رو هرچه فرهنگ جامعه بالاتر رود متوجه می شود که حرکت از مسیر قانونی انسان را به مطلوب می رساند؛ در چند سال اخیر این تجربه برای مردم ایجاد شده و دیدند که حرکت از مسیر خلاف قانون نتیجه ای ندارد و سبب نفرت مردم می شود.


وی با اشاره به عدم حضور آیات یزدی و مصباح در خبرگان آینده و ابراز خوشحالی دشمنان از این مسأله عنوان کرد: کسانی که پس از بررسی کامل از سوی شورای نگهبان تأیید شدند همه افراد صالح، با سواد هستند و حداقل شرایط یک نماینده خبرگان را دارند.


آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: اکثریت کسانی که برای خبرگان رأی آوردند افرادی بودند که جامعه مدرسین آن را انتخاب کرده است، شورای نگهبان نیز افراد را تأیید کرده است از این رو هیچ ناراحتی و خوفی وجود ندارد و همه تابع رهبر معظم انقلاب هستند، رأی آوردن ها مهم نیست مهم این است که مجلس خبرگان ولایی تشکیل شود که حتما این چنین است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات