۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۳۱۹۷۶۳
معاون فرهنگی و مطبوعاتی ارشاد اصفهان:

اشاعه فرهنگ کتاب خوانی وظیفه همه نهادهای فرهنگی کشور است

خبرگزاری رسا ـ وظیفه همه مسؤولان و نهادهای فرهنگی کشور است که در گسترش و تقویت هرچه بیشتر مسأله کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند.
كتاب

حجت الاسلام امیر ارزانی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار رسا در اصفهان، گفت: همه باید با بسیج همگانی برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی بپاخیزیم، تا زمانی که، «کتاب» همه جا و برای همه اقشار جامعه به وفور یافت شود و هیچ شخصی بهانه ای برای کتاب نخواندن نداشته باشد.

 

وی با بیان این که در کشور ما باید کتاب حداقل چند برابر این میزان، رواج و توسعه داشته باشد، گفت: دین مبین اسلام پرچمدار کتابخوانی است، به دلیل این که اسلام به کتاب خواندن و نوشتن، اهمیت ویژه ای داده است.

 

حجت الاسلام ارزانی در بیان اهمیت کتاب و کتابخوانی برای تکامل جامعه، تصریح کرد: تمام ادیان الهی و شخصیت های بزرگ تاریخ از طریق همین کتاب جاودانه شده اند.

 

وی اظهار داشت: با توجه به این که هر کتابی یک نوع فایده ای دارد و با توجه به محدودیت زمانی انسان برای مطالعه همه این کتاب ها، وظیفه اهل نظر و محققان است که کتاب های مفید را به دوست داران کتاب معرفی کنند.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب هر ساله با معرفی چند کتاب مفید و با ارزش سهم بسزایی در بالا بردن سطح سرانه مطالعه کشور را دارند.

 

وی در ادامه پیشنهاد داد: مسؤولان رده بالای کشوری و استان ها با بالا بردن سطح مطالعه خود، کتاب های مفید را به جامعه معرفی کنند، تا هم قدم با رهبر انقلاب در زدودن این دغدغه مهم رهبری گام های بلندی برداشته شود./939/101/ب1

ارسال نظرات