۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۳۱۹۲۳۷

ثبت‌نام بیش از 14 هزار نفر در آزمون سراسری حفظ قرآن سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش از 14 هزار و 500 داوطلب از استان جهت شرکت در چهارمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن ثبت نام کرده‌اند.
tadayyoni

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: چهارمین دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن کریم پنجشنبه، 13 اسفندماه در شهرستان‌های زاهدان، زابل، زهک و ایرانشهر برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه قبول‌شدگان در آزمون، گواهینامه معتبر حفظ دریافت می‌کنند، اظهار کرد: این مسابقات ویژه خواهران و برادران در گروه‌های سنی مختلف است که تاکنون بیش از 14 هزار و 500 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان وبلوچستان افزود: 56 درصد از ثبت‌نام کنندگان شیعه و 44 درصد اهل تسنن و همچنین 70 درصد آنان بانوان و 30 درصد برادران هستند.


وی با بیان اینکه این آزمون در بخش‌های حفظ یک، پنج، 10، 20 جزء و حفظ کل قرآن برگزار می شود، افزود: سال گذشته 12 هزار و 100 نفر برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام کردند که امسال تعداد ثبت نام کنندگان افزایش داشته است.


حجت‌الاسلام تدینی عنوان کرد: برای شرکت در آزمون کتبی افراد ابتدا باید مرحله شفاهی را گذرانده باشند، البته افرادی که مرحله شفاهی را هنوز نگذرانده‌اند می توانند تا پایان اسفند ماه برای شرکت در این مرحله اقدام و به ادارات اوقاف شهرستان‌ها مراجعه کنند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اضافه کرد: 19 نفر از افرادی که در این مسابقات حداقل 70 نمره را کسب کرده باشند به قید قرعه کمک هزینه حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس را دریافت می‌کنند./831/303/ب1

ارسال نظرات