۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۳۱۸۲۹۸
معاون پارلمانی دولت دهم:

تفکر کارگزارانی نتوانست طرح اجرای یارانه را اجرا کند

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای اصولگرای تبریز با بیان این‌که یارانه در دولت اصولگرا مستقیم به جیب مردم واریز می شد، گفت: دولت حاضر با افزایش بنزین به قیمت هزار توامان یارانه مردم را افزایش نداد.
مير تاج الديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی  عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر شرایط کشور، اظهار داشت: کارخانه های کشور در شرایط حاضر زیر 30 درصد فعالیت می کنند.


وی با بیان این‌که برای خروج از این شرایط نیازمند سرمایه هستیم، افزود: سرمایه اولیه و سرمایه در گردش در کنار نوسازی تجهیزات رونق اقتصادی را در پی خواهد داشت، وام ها و تسهیلاتی که اکنون بانک ها به مردم نمی دهند دوباره از سرگرفته شود.


حجت الاسلام میر تاج الدینی با بیان این‌که بعد از برجام مردم منتظر نتایج آن برای کشور هستند، ادامه داد: در دوره قبل با جذب سرمایه های خارجی توانستیم پروژه های گوناگونی را در سطح استان اجرا کنیم، اما مسؤولان امروز در خصوص برجام و توابع آن سکوت اختیار کرده اند.


وی با بیان این‌که از 300 هزار میلیارد تومان در آمد حاصل از حامل های انرژی، 50 هزار میلیارد آن به جیب مردم وایز شد، ابراز داشت: نگرش کارگزاری قادر به پیاده سازی این روند نشد و نتوانست آن را اجرا کند.

معاون پارلمانی دولت دهم هدفمندی یارانه ها و اجرای عدالت را از امور اجرایی دولت اصولگرا دانست و ادامه داد: دولت اصلاحات نتوانست با طرح افزایش تدریجی قیمت حامل های انرژی این امر را به انجام رساند، بنابراین اصلاحات واقعی در دولت اصولگرا صورت گرفت.


وی با بیان این‌که یارانه در دولت اصولگرا مستقیم به جیب مردم واریز می شد، اضافه کرد: اما دولت حاضر با افزایش بنزین به قیمت هزار توامان یارانه مردم را افزایش نداد، شصت درصد این یارانه ها برای مردم است و این اقدام دولت مطلوب نیست.


حجت الاسلام میر تاج الدینی تأکید کرد: ما به مجلسی نیاز داریم تا به گونه ای ریل گذاری کند که دولت مجبور به حل مشکل معیشت مردم شود؛ همه می خواهند اقتصاد کشور وضعیت مناسبی داشته باشد اما متاسفانه شرایط مثبتی دیده نمی شود./854/پ202/ج1

ارسال نظرات