۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۱۷۲۵۶

انجمن‌های علمی جامعه الزهرا فعال شدند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی جامعة الزهرا(س) از آغاز به کار رسمی انجمن‌های علمی این نهاد حوزوی با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای علمی پژوهشی طلاب، تقویت و گسترش روحیه پرسشگری، آزاداندیشی، نقد و مناظره علمی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی خبر داد.
جامعة‌الزهرا(س)

خانم سید سعیده غروی، معاون پژوهشی جامعة الزهرا(س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه یکی از کارهای فاخر که ائمه (ع) بر آن تأکید ویژه ای دارند کسب علم و تفقه در علوم دینی است، گفت: جامعة الزهرا(س) به عنوان یکی از بزرگترین حوزه های علمیه خواهران در سطح کشور طبق رهنمودهای ائمه(ع) آموزش علوم دینی و پژوهش در حوزه علوم دینی را محور فعالیت خود قرار داده و تاکنون با تربیت مبلغان برجسته از کشورهای مختلف توانسته در این زمینه موفقیت چشمگیری داشته باشد.

 

وی افزود: یکی از کارهایی که در جامعة الزهرا(س) برای تولید علم و گسترش تفقه در علوم دینی مد نظر قرار گرفته است راه اندازی انجمن‌های علمی است که خوشبختانه در جامعة الزهرا(س) در هفته اخیر با برگزاری جشنواره پژوهشی فجر انجمن‌های علمی به صورت رسمی فعالیت علمی و کاری خود را آغاز کرده اند.

 

معاون پژوهشی جامعة الزهرا(س) تصریح کرد: این انجمن ها با هدف شناسایی استعدادهای علمی و زمینه ساز برای شکوفایی، برانگیختن خلاقیت علمی پژوهشی طلاب و دانش آموختگان و بهره مندی از توانایی آنان، تقویت و گسترش روحیه پرسشگری، آزاداندیشی، نقد و مناظره علمی مبتنی بر آموزه های اسلامی و حفظ و تقویت سنت های پژوهشی ایجاد شده است.

 

خانم غروی افزایش مشارکت و رقابت طلاب در فعالیت‌های علمی و پژوهشی جمعی و نهادینه سازی آن، تعمیق دانش و بینش علمی طلاب با تأکید بر بهره‌گیری از توان پژوهشی اعضای کادر علمی محققان و اساتید، تقویت ارتباط علمی با ‌شخصیت های علمی و محققان حوزه و آثار آنها، تحکیم پیوندهای علمی و پژوهشی جامعه‏ با مراکز پژوهشی و مجامع علمی کشور و جهان و نشر و ترویج آثار و دستاوردهای پژوهشی را از دیگر اهداف این تأسیس این انجمن ها عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: محورهای فعالیت‌ علمی و پژوهشی انجمن‏ ها برگزاری جلسات مناظره و نقد علمی، هم‌اندیشی و نشست‌های تخصصی، مطالعات و پژوهش‌های علمی، بازدیدها و اردوهای علمی و پژوهشی، تولید و انتشار نشریات و مجلات علمی، برگزاری کارگاه‏های علمی و پژوهشی و سایر فعالیت‏های علمی و پژوهشی که در این انجمن‌ها صورت می‌گیرد نیاز به موافقت معاونت پژوهش داشته و با موافقت معاونت از پژوهش های طلاب و استادان حمایت های لازم صورت می گیرد.

 

خانم غروی یادآور شد: انجمن‌های علمی و پژوهشی که در حال حاضر در جامعة الزهرا(س) فعال هستند شامل انجمن های تعلیم و تربیت، تفسیر، فقه و اصول، فلسفه و کلام، مهدویت و مطالعات زن و خانواده می شود./968/ت302/ی

ارسال نظرات