۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۳
کد خبر: ۳۱۷۱۰۵
آیت الله فقیهی:

جامعه مدرسین افراد اصلح را از نظر علمی و سیاسی برای خبرگان معرفی کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر ضرورت احترام به رأی جامعه مدرسین، از احزاب و گروه های خواست در لیستی در برابر لیست کاندیداهای مورد حمایت این نهاد برای مجلس خبرگان ارائه نکنند.
آيت الله محسن فقيهي آيت الله محسن فقيهي

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لیست جامعه مدرسین در سراسر کشور برای انتخابات مجلس خبرگان گفت: مسأله خبرگان و تشخیص خبرگان رهبری کاری فنی و تخصصی بوده و هرکسی نمی داند آقایی که عمامه به سر دارد آیا خبره هست یا خیر.


وی افزود: خبرویت افراد را شورای نگهبان تشخیص می دهد و پس از تشخیص شورای نگهبان، اصلح بودن اشخاص را جامعه مدرسین بررسی کرده و با اکثریت آرا نظر می دهد که در بین افراد دواطلب برای مجلس خبرگان فرد اصلح کدام است.


استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه مدرسین افراد اصلح را پیدا کرده و به مردم معرفی می کند، اظهار داشت: مردم آزاد هستند که به هر کسی رأی دهند اما اگر توجه بیشتری کنند متوجه می شوند که اعضای جامعه مدرسین شخصیت های شناخته شده نظام به شمار می روند که خیرخواه مردم هستند و افراد بهتر از نظر علمی و سیاسی را به مردم معرفی می کنند.


وی ادامه داد: برای مجلس خبرگان فقط علمیت نیاز نیست بلکه علمیت افراد باید قوی بوده و از نظر بینش سیاسی نیز باید از قوت لازم برخوردار باشند، از این رو جامعه محترم مدرسین تلاش کرده که افراد اصلح را شناسایی و به مردم معرفی کند؛ واجب نیست که مردم از این تصمیم پیروی کنند اما به صلاح خودشان است که این کار را انجام دهند.


آیت الله فقیهی با بیان این که اگر مردم امنیت، اقتدار، استقلال کشور و رهبری عالی مقام معظم رهبری را می خواهند بایدافراد خبره ای را پیدا کنند که از دیگران اصلح باشند، ابراز داشت: بنده از احزاب و گروه های گوناگون تقاضا می کنم که در مقابل جامعه مدرسین نایستند و حرکتی را انجام ندهند.


وی عنوان کرد: شخصیت و جایگاه جامعه مدرسین که در بین مردم مورد احترام است باید توسط احزاب و گروه ها حفظ شده و جبهه ای در برابر جامعه مدرسین نگیرند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر موارد دیگری نیز انتخاب می شد افراد دیگری ابراز ناراحتی می کردند و در هر صورت ممکن است عده ای ناراحت شوند؛ جامعه مدرسین ضوابطی دارد و اکثریتی باید رأی بیاورند؛ در جلسه جامعه مدرسین برخی آقایان مطرح شدند و از آنها تعریف کردند و پا فشاری شد و افراد خوبی بودند اما چند رأی کم آوردند.


وی اضافه کرد: در همه جا باید به رأی جامعه مدرسین احترام گذاشته شود، بنده از احزاب و گروه های می خواهم که در برابر جامعه مدرسین با عنوان های گوناگون لیستی را مطرح نکنند که اصلا مناسب نیست به ویژه برای اصولگرایان که صلاح نیست که چنین کاری انجام شود./1323/ت302/ج

ارسال نظرات