۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۱۵۱۰۰
استاد حوزه علمیه قم:

آیت الله ثابتی همدانی مدافع آرمان های امام و انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان طلاب گفت: آیت الله ثابتی همواره از قبول مسؤولیت سرباز می زد و می گفت که می خواهم مبلغ و مدافع آرمان های امام و انقلاب باشد.
حجت الاسلام سيد جلال رضوي مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به رحلت آیت الله علی ثابتی همدانی، گفت: ایشان از علمای کبار و بی نظیر همدانی حاضر در حوزه علمیه قم بود.

 

وی در ادامه ابراز داشت: این عالم فقید از شاگردان برجسته حضرت آیت الله گلپایگانی بود که از ایشان اجازه اجتهاد کسب کرده بود.

 

مشاور مدیر حوزه علمیه در امور اوقاف خاطرنشان کرد: آیت الله ثابتی نزد پدر خویش آیت الله محمد ثابتی همدانی در سن 12 سالگی به فراگیری علوم حوزوی پرداخت و در سن 25 سالگی به مقام اجتهاد رسید.

 

وی یادآور شد: آیت الله ثابتی دارای تألیفات، تصنیفات و آثار خطی متعددی بود و در دفتر استفتاء رهبر معظم انقلاب و حضرت آیت الله صافی گلپایگانی مشغول به ارائه خدمات علمی بود.

 

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله ثابتی همدانی، ابراز داشت: آیت الله ثابتی همدانی شخصیتی کم گو و مأخوذ به حیا داشت و مناعت طبع ایشان زبانزد خاص و عام بود.

 

وی، آیت الله ثابتی همدانی را از شاگردان برجسته شیخ الفقها حضرت آیت الله اراکی توصیف کرد و گفت: وی دارای اجتهاد مقبول و وزانت علمی نزد حوزویان بلند پایه بود و از همین رو به دلیل آشنایی با مبانی فقهی رهبر معظم انقلاب، سال ها در دفتر معظم له پاسخگوی استفتائات بود.

 

استاد حوزه علمیه قم به اجتهاد مسلم این عالم وارسته اشاره کرد و افزود: آیت الله ثابتی مقید به حضور در تشییع جنازه شهدا و همواره از مدافعان نظام اسلامی بود.

 

وی ادامه داد: پدر بزرگوار ایشان از یاران و نزدیکان امام امت و حضرت آیت الله بروجردی بود و خود ایشان نیز با آیت الله بهاالدینی صیغه اخوت خوانده بود./979/302/ب1

ارسال نظرات