۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۳۱۴۹۲۳
حجت ­الاسلام والمسلمین سعیدی:

مردم قاطعانه از شورای نگهبان حمایت می کنند/ به نام دفاع از امام نباید در جامعه تفرقه ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با بیان این­که همه باید به قانون تمکین کنند، گفت: شورای نگهبان بدانند که مردم ولایتمدار از این رکن انقلاب قاطعانه همچون گذشته دفاع می کنند؛ جامعه باید کسی را به مجلس بفرستد که بی تقوایی نکرده و فضا را متشنج نکند و از سر کینه توزی کاری را انجام ندهد.
نماز جمعه عبادي سياسي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت برگزار شد،‌ با گرامیداشت دهه فجر خاطرنشان کرد: دهه فجر یادآور مبارزات خالصانه و جهاد فی سبیل الله برای بیرون رفتن از زیر بار ستم و قرار گرفتن تحت حاکمیت خدا است.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که خداوند متعال دهه فجر را جلوه ای از اعیاد قرار داده است، اظهار داشت: دهه فجر جلوه ای از عید فطر است که مردم در یک دوره ای سخت مجاهدت کردند و برای رسیدن به این پیروزی، اسماعیل های خود را قربانی کردند.

 

وی با اشاره به ضرورت هوشیاری خواص تصریح کرد: خواص که خود آن روزها را درک کردند یا خود تأثیرگذار بودند، مبادا خود یا فرزندانشان از آن روحیات معنوی و اخلاقی فاصله بگیرند، البته تفاوت نسل ها و دیدگاه ها پذیرفتنی است، اما نباید این تفاوت به جایی منتهی شود که خود یا فرزندان شما نسبت به انقلاب بی تفاوت یا ضد انقلاب شوند؛ بیاییم در آستانه 22 بهمن، برای استمرار آن روحیات در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات، فضایی را ترسیم کنیم که یادآور آن تفاهم ها باشد.

 

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت حضور مردم بر انتخابات گفت: مسأله اول در انتخابات، مسأله حضور همه مردم است؛ انتخابات می­تواند مصداق امری جامع باشد که حضور مردم در انتخابات لازم است؛ حضور بر پای صندوق رأی برکات زیادی دارد که آمار شرکت کنندگان در انتخابات، دقیق و نشان دهنده میزان علاقه مندی مردم در سرنوشت خود و کشورشان است که به تعبیر رهبر معظم انقلاب شرکت در انتخابات، بیعت با پیامبر اکرم(ص) است.

 

حجت­الاسلام والمسلمین سعیدی به ویژگی نمایندگان اصلح اشاره کرد و یادآور شد: طبق قانون اساسی شورای نگهبان کف صلاحیت ها را انتخاب می کند و سقف آن را مردم انتخاب می کنند؛ اصلح کسی است که برای نظام مفیدتر باشد و همچنین کسی است که ولایتمدار باشد؛ امام خمینی(ره) فرمودند مجلس خبرگان تقویت رهبری است و باید در این جهت حرکت کنند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به تبین ارکان انتخابات پرداخت و گفت: مردم به عنوان انتخاب کنندگان، نمایندگان به عنوان انتخاب شوندگان و مجریان رکن های انتخابات به شمار می رود؛ هیأت اجرایی باید باور کنند که به خاطر تک تک تأییدها، رد صلاحیت­ها و عدم احرازها بایستی پاسخگو باشند و تحت تأثیر فشار و غوغاسالاری ها قرار نگیرند.

 

وی با بیان توصیه­های به مردم برای انتخاب فرد اصلح گفت: همه باید بدانند که باید در مقابل قانون تمکین کنند؛ شورای نگهبان بدانند که مردم ولایتمدار از این رکن انقلاب قاطعانه همچون گذشته دفاع می کنند؛ انتخاب کنندگان نیز بدانند باید تلاش کنند کسی را به مجلس بفرستند که بی تقوایی نکند، فضا را متشنج نکند، از سر کینه توزی کاری را انجام ندهد، پایان رقابت را آغاز رفاقت بداند و در مجلس به حاشیه پردازی بپرهیزد.

 

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت فضای مجازی در انتخابات خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات فضای مجازی بسیار تأثیرگذار است و صاحبان آن کاری نکنند که لحظه به لحظه به گناهان خود بیفزایند و از تخریب افراد مؤمن و انقلابی باید پرهیز کرد که در این میان به جز دشمنان کسی سود نمی برد؛ مراقب باشیم به اسم دفاع از ولایت و امام در جامعه تفرقه ایجاد نکنیم.

 

حجت­الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به سخنان اخیر رییس جمهور کشورمان اظهار داشت: رییس جمهور در گفت و گوی چند روز پیش خود معرفی چهره واقعی مردم ایران به جهان را از دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد که در جهان چهره مخوف از مردم ما درست کرده بودند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان تأثیر آزادسازی دو شهر سوریه بر روحیه تکفیری­ها تصریح کرد: عرصه خارجی در طی مقاومت متحدان ایران در سوریه، دو شهر از محاصره تروریست ها خارج شد و روحیه تکفیری ها را تضعیف کرد و کمر متحدانشان عربستان و ترکیه را شکست.

 

وی با بیان این که بهترین راه مبارزه با استکبار و حامیانشان کمک به مردم سوریه و عراق است، گفت: چند روز پیش در مجلس آمریکا طرح تصویب شد که در رفع تحریم ها مانعی ایجاد کنند که این مسأله عهد شکنی است؛ مسؤولان بدانند که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و هر لحظه به دنبال وارد کردن ضربه هستند؛ تا آمریکا چنین موقعیتی دارد، اگر پای هر مسؤول آمریکایی به ایران باز شود، مردم ما به شدت با آن برخورد خواهند کرد./822/پ201/ج1

ارسال نظرات