۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۳۱۳۸۷۲

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در پکن برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ در آستانه دهه مبارکه فجر، مراسم جشن سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسلمانان و علاقمندان چینی در محل سفارت کشورمان در پکن برگزار شد.
پکن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم جشن سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که  گوا چنگ جن (بدرالدین)، دبیرکل انجمن اسلامی چین میهمان ویژه آن بود، محمدرسول الماسیه در سخنانی 37 سال پایداری و مقاومت مردم ایران و پایبندی آنها به آرمان‌های انقلاب اسلامی را زمینه‌ساز حرکت در مسیر تعالی و پیشرفت دانست. وی گفت: امسال ما تنها  پیروزی  سی‌وهفت سال پیش را جشن نمی‌گیریم؛ بلکه می‌توانیم  پیروزی‌های مکرر طی سی‌وهفت سال مقاومت را نیز جشن بگیریم.

 

وی ادامه داد: مردم ایران، شکرگزار نعمت الهی‌اند که به آنها  توفیق داده سی‌وهفت سال پایداری ورزند، مقاومت کنند و مسیر تعالی و پیشرفت ملی را علیرغم همه ناملایمات طی کنند.

 

الماسیه افزود: مروری بر این سی‌وهفت سال نشان می‌دهد که راه پیشرفت برای ملت ایران راهی سخت و پرخطر و صعب‌العبور بود. ملت ایران در سال 1357 اراده کرد مستقل باشد و نظامی مبتنی بر ارزش‌ها و احکام اسلامی ایجاد کند. با انقلابی بزرگ که همه آحاد مردم در آن شرکت داشتند نظام شاهنشاهی ساقط شد و جمهوری اسلامی تأسیس شد.

 

وی همچنین گفت: با استقرار نظام جمهوری اسلامی توطئه‌ها آغاز شد. ایجاد تنش‌های قومیتی، طراحی کودتا، حمایت از گروه‌های تروریستی و ترور شخصیت‌ها و حتی مردم عادی و ... از اولین اقدامات دشمنان انقلاب در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب بود. در دومین سال پیروزی انقلاب، جنگی ناعادلانه بر ایران تحمیل شد. نظام جمهوری اسلامی ایران در کشاکش این دشمنی‌ها و توطئه‌ها، باید استقلال خود را حفظ می‌کرد، وحدت ملی خود را حفظ می‌کرد و مسیر پیشرفت علمی و فرهنگی و اقتصادی را نیز طی می‌کرد.

 

در ادامه برنامه قاضی‌زاده، کاردار سفارت ایران در پکن سخنرانی کرد. وی با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی گفت: این انقلاب اسلام عزیز را دوباره به صحنه اجتماعی و سیاسی جامعه بشری برگرداند. این انقلاب در جهان مادی‌گرای قرن بیستم، دوباره نسیم معنویت و نسیم بازگشت به دین و مذهب را منتشر کرد.

 

وی افزود: قرن بیستم با سیطره مکاتب الحادی شرقی و غربی بر بشریت آغاز شده بود و با انقلاب اسلامی به پایان رسید که مسیر جوامع را تغییر داد.

 

کاردار سفارت کشورمان در بخش دیگری از سخنانش موفقیت ایران در موضوع هسته‌ای را ناشی از چهار عامل مقاومت و پایداری مردم و تحمل سختی‌های دوره تحریم  و تبدیل تحریم  به فرصتی برای رشد درون‌زا، وجود استعدادهای درخشان علمی در جامعه ایران، حمایت افکار عمومی و وجدان‌های پاک در سطح بین‌الملل و ودیپلماسی قوی و توانمند متکی بر منطق و استدلال و مبتنی بر قوانین بین‌المللی در دفاع از حقوق ملت ایران، دانست.

 

دیگر سخنران برنامه بدر‌الدین، دبیرکل انجمن اسلامی چین بود. وی از سوی انجمن اسلامی چین، سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت و با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی ایران و چین، ابراز امیدواری کرد که به دنبال سفر رییس جمهور چین به ایران و اسناد مهم همکاری که امضا شده، روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف هر چه بیش‌تر گسترش یابد.

 

خو جین خوا، استاد دانشگاه قومیت‌های چین، سخنران دیگر این برنامه بود که سخنان خود را با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آغاز کرد و درباره موضوعات روابط تاریخی دو کشور، موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای، اهمیت طرح جاده ابریشم برای گسترش روابط ایران و چین، تاریخ ورود مسلمانان به چین و جایگاه زبان فارسی  بین مسلمانان چین، مطالبی را بیان کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات