۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۳۱۲۶۷۳
در مجتمع فرهنگی 13 آبان؛

همایش هنر انقلابی در آینه راهیان نور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش هنر انقلابی در آینه راهیان نور در مجتمع فرهنگی 13 آبان با تقدیر و قدردانی از مسؤولان جشنواره ملی راهیان نور، برگزار شد.
هفته هنر انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود عاطفی رییس مرکز بسیج صداوسیما در همایش «هنر انقلابی در آینه راهیان نور» که پیش از ظهر دوشنبه 5 بهمن ماه در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد، با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در عرصه راهیان نور، گفت: حوزه های مرتبط با راهیان نور در عرصه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرند و از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

 

رییس مرکز بسیج صداوسیما با اشاره به نقش و جایگاه هنر در عرصه راهیان نور، گفت: حرکت راهیان نور با ابعاد مادی و معنوی توأم است و باید از این آثار استفاده شود، در مورد ابعاد معنوی این جشنواره فرصتی برای بیان اندیشه ها فراهم است، اگر این فرهنگ به خوبی ظاهر شود فرهنگ و اندیشه دفاع مقدس از نو ایجاد خواهد شد.

 

عاطفی، در ادامه با بیان اینکه ما در فرم و محتوا در این زمینه دچار مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: باید از فرم و محتوای انقلابی استفاده کرد، نباید به برخی غالب ها و افکار خاص که از سوی برخی هنرمندان ارائه می شود توجه کرد، افرادی که در این عرصه می خواهند نقش آفرینی کنند باید ببینند چقدر به این فرهنگ نزدیک هستند.

 

وی اظهار داشت: بسیج مصداق و فرهنگ عالی در هنر است و هر چقدر هنرمند از درک مفاهیم شکل گرفته در دفاع مقدس درک درستی داشته باشد در این مسیر موفق تر است، ما شاهد بروز مضامین و مفاهیم جدید هستیم و همچنین شاهد قوام بخشی دفاع مقدس و نشر و ترویج دفاع مقدس خواهیم بود.

 

رییس مرکز بسیج صداوسیما با بیان اینکه دفاع مقدس درهای جدیدی را در عرصه هنر گشود، گفت: امسال شبکه های برون مرزی ما سهم و نقش خودشان را در حوزه راهیان نور ایجاد کرده اند و این حرکت نیز در سال آینده استفاده خواهد شد.

 

عاطفی در پایان خاطرنشان کرد: امسال شاهد آثار فاخر و متضمن نقش نهادهای سازنده هستیم که یک حرکت بسیجی است، همچنین شاهد رونمایی از برنامه های جدید در حوزه راهیان نور خواهیم بود.

 

در ادامه این مراسم از پدر شهید  مصطفی احمدی روشن و مسؤولان جشنواره ملی راهیان نور با حضور سردار کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تشکر و قدردانی به عمل آمد.

 

اجرای مراسم شعرخوانی در رابطه با سال های دفاع مقدس و تجلیل از رحیم پور ازغدی فعال فرهنگی از دیگر برنامه هایی بود که در این مراسم اجرا شد./818/202/ب1

ارسال نظرات