۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۳۱۲۳۹۵
آیت‌الله سلیمانی:

حیات اجتماعی سالم در گرو همدلی و نگاه‌های وحدت‌آمیز است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انسان در کنار حیات انسانی و دینی خود، دارای حیات اجتماعی است، گفت: برای برخورداری از حیات اجتماعی سالم، نیازمند تقویت همدلی و نگاه‌های وحدت‌آمیز در جامعه هستیم.
سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز 3 بهمن‌ماه در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان با موضوع نشر فرهنگ تقریب و همدلی در جامعه، گفت: اهمیت رسانه و قلم در نظام دین، بسیار بالاست، به طوری که در قرآن 40 سوگند داریم و از میان آن‌ها، 2 سوگند مربوط به قلم است که اهمیت رسانه را می‌رساند.


نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: در قرآن کریم هرجا که سوگند یاد می‌شود، در واقع عظمت و بزرگی آن مسأله را مورد توجه قرار می‌دهد، بنابراین وجود دو سوگند در میان تنها 40 سوگند، عظمت و اهمیت زیادی است.


وی افزود: در قرآن کریم سوره‌ای به نام «نبأ» داریم که به معنای خبر بسیار مهم است و اهمیت توجه به خبر را برای ما بازگو می‌کند، به گونه‌ای که به شخص اول عالم یعنی پیامبر(ص) مأموریت داده می‌شود که در پذیرش اخبار، دقیق و هوشمندانه عمل کند.


امام جمعه شهرستان زاهدان ادامه داد: انسان دارای حیات‌های مختلفی است، مانند حیات انسانی که همه داریم و حیات دینی که متعلق به مؤمنان است؛ اما حیات دیگری هم به نام حیات اجتماعی وجود دارد که با وحدت به دست می‌آید.


آیت‌الله سلیمانی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید اگر دعوت پیامبر(ص) را اجابت کنید، حیات دیگری نیز برایتان خواهد بود که جدا از حیات انسانی و دینی است و برای نشستن بر سر سفره این حیات، تقویت همدلی و نگاه‌های وحدت‌آمیز است.


وی عنوان کرد: برای موفقیت در هر عرصه‌ای، چه در جنگ نظامی مانند 8 سال دفاع مقدس، چه در دیپلماسی برای به دست آوردن حقوق مسلم ملی، چه در عرصه علمی و چه در عرصه مهم انتخابات، نیازمند وحدت هستیم.


وی افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای خبرگزاری‌ها، رسانه مکتوب و همچنین تریبون‌های نماز جمعه بسیاری است که یک ظرفیت بزرگ محسوب شده و باید از آن برای بسترسازی وحدت استفاده کرد.


دکتر منصور تاجری، رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: کار رسانه، آگاهی بخشی، انتشار دانایی و آگاهی در سطح جامعه است و نتیجه کار رسانه، بایستی به تعالی و پیشرفت جامعه منجر شود.


رییس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان افزود: اگر در این استان به مقتضای خودش رویکرد تقریبی و اعتدال رسانه‌ها وجود نداشته باشد، رسانه آسیب خواهد خورد و نخستین آسیب در این زمینه، متوجه خود رسانه بوده که مخاطبان خود را از دست خواهد داد و دومین آسیب هم متوجه مردم می‌شود که رسانه خود را از دست می‌دهند./831/202/ب1

ارسال نظرات