۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۱۲۳۲۸
‌کوثری در گفت وگو با رسا:

حرف و عمل رییس جمهور یکی نیست/ روحانی مدام از اعتدال می گوید اما الان سخن فتنه گران را به زبان می آورد

خبرگزاری رسا ـ نماینده تهران در مجلس با انتقاد از اظهارات اخیر رییس جمهور درباره رد صلاحیت ها، گفت: قانون جایگاه همه افراد از جمله رییس جمهور را مشخص کرده و هر کس باید طبق وظایف خود عمل کند.
محمد اسماعيل کوثري

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور در رابطه با احراز صلاحیت‌ها، گفت: معمولا رؤسای جمهور در دوره‌های گذشته و فعلی خود را فراتر از قانون می‌دانند و به همین دلیل اظهار نظرهای شاذی می‌کنند و در این اظهارات همه را به قانون دعوت می‌کنند ولی خودشان با قانون هماهنگ نیستند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که حرف و عمل رییس جمهور یکی نیست، اظهار داشت: قانون جایگاه همه افراد از جمله رییس جمهور و یا شورای نگهبان را مشخص کرده است و هر کس باید طبق وظایف خود حرف بزند و عمل کند.

 

کوثری با بیان این‌که افرادی که با رای مردم رییس جمهور شده‌اند خود را فراتر از قانون می‌دانند، ابراز داشت: شورای نگهبان به این منظور تشکیل شده تا از فشار‌ها و اظهار نظرهای اینچنینی جلوگیری کند تا مُرّ قانون به نحو احسن اجرا شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اظهار نظر رییس جمهور در رابطه با این‌که مجلس نباید در دست یک حزب باشد و اگر قرار شد اینگونه شود نیازی به انتخابات نیست‌‌، اظهار داشت: آقای روحانی قبل از این‌که رییس جمهور شوند وعده‌های بسیاری را به مردم دادند چه در زمینه اقتصادی و چه در زمینه ‌های دیگر، ولی مشاهده می‌کنیم که هیچ کدام عملی نشد به ویژه در زمینه اقتصاد، و این حرف هم مانند همان وعده‌های عملی نشده وی است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: در این انتخابات به ازای هر یک نفر که رد صلاحیت شده 16 نفر مشمول رقابت انتخاباتی هستند؛ حالا این‌که رییس جمهور می‌گویند فقط از یک جناح تأیید صلاحیت صورت گرفته یا بی انصافی است و می‌خواهند از واقعیت فرار کنند و یا این‌که این 16 نفر را به حساب نمی‌آورند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به این‌که رییس جمهور همیشه از اعتدال سخن گفته و از تندروی‌ها گلایه کرده ولی الان خواسته‌های فتنه‌گران را بر زبان می‌آورد، تصریح کرد: رییس جمهور می‌داند که امت حزب‌الله هوشیار است و با درایت و دقت مسائل را دنبال می‌کند و این در سابق هم تجربه شده که کسانی که تندرو هستند دقیقا علیه نظام موضع می‌گیرند و رییس جمهور باید مراقب حمایت‌های خود در این زمینه باشد و بداند تندروی واقعی چه کسانی هستند./922/ت302/ج

ارسال نظرات