۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۳۱۲۲۷۸
قائم مقام ستاد اقامه نماز:

والدین و معلمان مهم‌ترین گروه دعوت کننده جوانان به نماز هستند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام ستاد اقامه نماز با بیان این‌که مهم‌ترین گروه دعوت کننده جوانان به نماز والدین و معلمان هستند، گفت: مهم‌ترین روش دعوت به نماز نیز تشویق، ترغیب و آموزش از سن کودکی و رفتار مطلوب با نمازگزاران است.
محمود مظفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در محل ستاد اقامه نماز برگزار شد، گفت: اجلاس سراسری نماز با حضور معاون اول رییس جمهور، ائمه جمعه، علما و مدیرانی که در زمینه نماز فعالیت دارند برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به درخواست رهبر معظم انقلاب مبنی بر ارزیابی وضعیت نماز در کشور، افزود: بر همین اساس تلاش داریم بررسی کنیم که مسؤولان چه میزان وظیفه خود را در این زمینه انجام دادند.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز عنوان کرد: در رابطه با برگزاری نمازهای جماعت در آموزش پرورش، ایجاد پیوند بین مسجد و مدارس، رشد نمازهای جماعت ادارات و تعمیر و زیباسازی نمازخانه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

 

مظفر با اشاره به اهمیت نماز در مناسبت های ملی و مذهبی، افزود: در ظهر عاشورا یا 22 بهمن به اهمیت نماز پرداخته شده است، در حوزه رفتارسنجی مسؤولان به حضور کمرنگ آنها در نماز جماعت پرداخته شده است.

 

وی اظهار داشت: آنچه ما می‌خواهیم اقامه نماز و نه صرف نماز خواندن است، عدم حضور مسؤولان و مدیران در نمازهای جماعت، برخورد زمان برگزاری همایش‌ها، جلسات و جشنواره‌ها به موقع نماز از جمله معضلاتی است که باید برطرف شود، زمان برگزاری کلاس درس دانشگاه‌ها باید با وقت نماز تنظیم شود.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز بیان داشت: نمازهای صبح در مساجد اصلا وضعیت خوبی ندارد نماز در روستاها و مناطق محروم کمرنگ است، بر اساس گزارشات مردمی بیشتر اوقات نماز در مسافرت‌ها تضییع می شود.

 

مظفر گفت: مهم ترین گروه دعوت کننده جوانان به نماز مادرها، پدرها و معلمان هستند، مهم ترین روش دعوت به نماز نیز تشویق، ترغیب، آموزش از سن کودکی و رفتار مطلوب با نمازگزاران است.

 

وی با اشاره به موانع اقامه نماز، بیان داشت: ندانستن آثار و برکات نماز در زندگی فردی و اجتماعی، کاهلی و تنبلی، و رفتار نامطلوب تعدادی از نماز گزاران از جمله موانع نماز است.

 

قائم مقام ستاد اقامه نماز ابراز کرد: در اجلاس سال جاری تلاش شده است که صرفا سخنرانی و موعظه نباشد، ما هر سال اجلاس نماز را به صورت کشوری داشتیم اما در سال جاری با همکاری وزارت کشور 31 پیش اجلاس استانی داشتیم تا به اجلاس سراسری نماز برسد که نقاط ضعف و قوت آن در کل کشور توزیع، تشویق و ترغیب شود./807/202/ب1

ارسال نظرات