۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۳۱۱۹۸۵
در دفاع از مردم مظلوم فلسطین؛

چهارمین نشست بین المللی «هم صدا با مسجد الاقصی» برگزار شد

خبرگزاری رسا - چهارمین نشست بین المللی «یادواره هم صدا با مسجد الاقصی» در جمعیت دفاع از مردم مظلوم فلسطین برگزار شد.
فلسطين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حسین رویوران رییس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین در چهارمین نشست بین المللی «یادواره هم صدا با مسجد الاقصی» که بعدازظهر چهارشنبه 30 دی ماه در جمعیت دفاع از مردم فلسطین؛ برگزار شد، با اشاره به نقش NGO های مختلف در حمایت از مردم مظلوم فلسطن، گفت: این NGO ها حامی مردم فلسطین هستند و در جنگ 33 روزه کمک های فراوانی به حزب الله کردند.

 

 رییس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، با بیان این که 104 هزار نفر از اعضای این NGOها پیشنهاد دادند که نتانیاهو اعدام شوند و در زمان های حساس عملکرد خوبی دارند. افزود: این فعالیت ها حاکی از این است که در غرب تحولات اساسی انجام شده است، در شهری که 3 میلیون یهودی هستند آتش زدن پرچم رژیم اشغالگر صهیونیست کار راحتی نیست اما این NGOها این اقدام را انجام دادند.

 

وی با اشاره به تأثیر عملکرد این NGOها در افکار عمومی مردم کشورهای غربی، خاطرنشان کرد: تحول در افکار عمومی غرب به حدی زیاد بود که لابی های آمریکا دچار تحول شد، یکی از لابی های یهودی آمریکا به قدری منظم بود که برای نظام آمریکا تعیین تکلیف می کرد، لابی ایرپک دولت آمریکا را مدیریت می کرد اما بعدها به حدی اختلاف ها درون آن زیاد شد که انشعاب های به وجود آمد و باعث تضعیف شدن لابی صهیونیست ها شد.

 

رویوران بیان کرد: دولت آمریکا منافع خود را در اولویت قرار داد و بخش های از لابی صهیونیست ها منشعب شد، یکی از لابی ها مهمترین حرف آنها این بود که ما شهروند آمریکا هستیم و منافع آمریکا و نه اسرائیل برای ما اهمیت دارد این حاکی از ایجاد فرقه در بین لابی های رژیم صهیونیست است، اگر فرآیند NGOها را تقویت کنیم رژیم اشغالگر صهیونیست از هم پاشیده می شود.

 

رییس کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین، افزود: مسلمانان فراوانی در آمریکا و غرب داریم، باید انجیوها را بشناسیم و غرب را از آمریکا جدا کنیم تا رژیم اشغالگر صهیونیست دچار بحران شود در این راستا باید فضای مجازی را مورد اهمیت قرار داد، این یک وظیفه مهم است تا رژیم اشغالگر صهیونیست با بحران مواجه شود.

 

وی با اشاره به فرمایشی از حضرت علی (ع) گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند فرصت ها مثل ابرها گذر می کند، باید فرصت ها را مورد توجه قرار داد، اتحادیه اشغال را محکوم می داند و طرفدار حق است، باید این افکار را مورد نظر قرار داد و فعالیت های آینده را بر مبنای آن برنامه ریزی کرد.

 

در ادامه این نشست «احسان الحملی» دانشجوی یمنی با اشاره به تحولات یمن گفت: مسأله یمن مواجه حق و باطل و نه مواجه عربستان و یمن است، هدف دشمن سعودی آمریکایی در یمن جاسوسی برای رژیم اشغالگر صهیونیست است.

 

این دانشجوی یمنی بیان کرد: باید همه آسیب ها در یمن را بررسی کنیم و آنها را با مشکلات مردم یمن برطرف کنیم و بیمارستان ها و سازمان های دیگر را بسازیم و حق ملت یمن به آنها بازگردانده شود.

 

وی با اشاره به آخرین آمار از شهدا و مجروحان در یمن گفت: بیش از هزار و 725 شهید از کودکان، هزار و 309 شهید از زنان است، هزار و 492 مجروح از کودکان، هزار و 326 مجروح زن در یمن است، آمارهای دیگری هم هست که نمی توان در این فرصت به آن پرداخت.

 

الحملی در پایان صحبت های خود با اشاره به وسعت خرابی ها در یمن خاطرنشان کرد: در این راه مقاومت خواهیم کرد و ساکت نخواهیم نشست، این مقاومت در بین ملت یمن باعث شد دشمن عقب نشینی کند و امیدوارم پیروزی نصیب ملت یمن و مسلمانان شود./818/پ202/ج1

ارسال نظرات