۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۳۱۰۹۶۹
خبرگان بصیر(46)

نفوذ در مجلس خبرگان از خطرناک ترین برنامه های دشمن است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان در یزد نفوذ در مجلس خبرگان را از خطرناک‌ترین برنامه‌های دشمن دانست و تأکید کرد: نباید بگذاریم چنین اتفاقی بیفتد و باید فقهای شورای نگهبان را در بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان یاری کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدناصر محمدي
حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی، مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان استان یزد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره نقشه‌های شوم معاندین انقلاب گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی پس از سال‌ها تجربه به این نتیجه رسیده‌اند تنها سنگری که هنوز نتوانسته‌اند فتح کنند و تمام نقشه‌هایشان را نقش بر آب می‌کند و در حفظ انقلاب اسلامی نقش محوری دارد ولایت فقیه است.
 
وی افزود: در فتنه 88 برای همه کشور برنامه و دسیسه داشتند و تنها کسی که شخصا به لطف پروردگار توانست کشور را از حلقوم آنها بیرون بکشد، جایگاه ولایت فقیه بود؛ لذا این‌ها برای این‌که فتنه به پا کنند، می‌خواهند این سد جلوی راه شان نباشد؛ دشمن در این مسیر می خواهد از افرادی که سوابق خوبی در انقلاب داشته اند استفاده کند.
 
استاد حوزه علمیه یزد، سپاه پاسداران، ارتش، صداوسیما و شورای نگهبان را از جمله نهادهای زیرمجموعه ولایت فقیه و سنگرهای فتح‌ناشدنی دانست و خاطرنشان کرد: فتح تمام سنگرها به این است که ولایت فقیه را قبضه کنند و الان هم به این نتیجه رسیده‌اند و کتمان هم نمی‌کنند که راه تضعیف ولایت فقیه، فتح مجلس خبرگان است؛ به خاطر همین از طریق مجلس خبرگان می‌خواهند ولایت فقیه را تحت تأثیر قرار بدهند و قبضه کنند.
 
وی اظهار داشت: برای قبضه مجلس خبرگان، معرفی‌ و داوطلب‌کردنِ روحانیونی که مطابق خواسته‌شان است را در دستور کار گذاشتند و اگر مجلس خبرگانی با این افراد تشکیل شود، قطعا به ولایت فقیه آسیب می‌رساند.
 
مدیر سابق حوزه‌های علمیه خواهران استان یزد، به گزینه‌های گوناگونِ آسیب‌زدن به ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: «شورایی‌کردن رهبری» و «محدودکردن اختیارات ولایت فقیه» از جمله روش‌هایی است که می‌توانند ولایت فقیه را تحت فشار قرار بدهند.
 
وی نفوذ در مجلس خبرگان را از خطرناک‌ترین برنامه‌های دشمن برشمرد و تأکید کرد: نباید بگذاریم چنین اتفاقی بیفتد و باید فقهای شورای نگهبان را در بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان یاری کنیم و با اطلاع‌رسانی درست به مردم، اجازه ندهیم که این‌قدر گستاخ شوند و علیه شورای نگهبان هجمه کنند.
 
مسؤول دفتر نظارت شورای نگهبان استان یزد با بیان این‌که بعضی از نامزدهای مجلس خبرگان به دلیل مسائل اخلاقی و فکری فاقد صلاحیت هستند، ابراز داشت: اصلا قابل قبول نیست در طیف روحانیت و کسانی که در مجلس خبرگان شرکت می‌کنند، حتی یک یا دو نفر، چنین وضعیتی داشته باشند؛ نباید یک چنین افرادی برای مجلس خبرگان طمع بکنند و اصلا این فکر را در مغزشان خطور بدهند که بخواهند در مجلس خبرگان بروند؛ ولی متأسفانه برای نامزدی و ثبت‌نام آمده‌اند.
 
وی مجلس خبرگان را جایگاه علمای بزرگ، مجتهدین باتقوا و چهره‌های مذهبی و مورد اعتماد دانست و خاطرنشان کرد: الان رسانه‌های بیگانه کتمان نمی‌کنند و نام می‌برند و می‌گویند این افراد برای ورود به مجلس خبرگان مطلوب ما هستند؛ باید شورای نگهبان را کمک کنیم تا این‌ها را غربال کند و نگذارد وارد مجلس خبرگان شوند.
 
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به این‌که در بررسی صلاحیت‌ نامزدهای خبرگان و مجلس، به گرایش و جناح سیاسی افراد اصلا توجهی نمی‌شود، گفت: شورای نگهبان افراد ناصالحی را که سوابقی داشته باشند و آن سوابق منفی هم به دستش رسیده باشد، کنار می‌گذارد.
 
وی افزود: بنابراین تأییدشدگان شاید حداقل شرایط را داشته باشند، ولی وظیفه مهم‌ بر عهده خود مردم است و باید تحقیق کنند و از بین آن‌ها اصلح و کامل‌ترین و واجدشرایط‌ترین‌شان را که واقعا دلسوز کشور و انقلاب و در خط امام و رهبری هستند، انتخاب کنند./845/ت302/ج
ارسال نظرات