۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۳۱۰۷۴۴

حکم استفاده از چادرهای نازک در نماز

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بانوان باید در هنگام نماز تمام بدن خود را به جز پاها تا مچ و گردی صورت را بپوشانند، گفت: استفاده از چادرهای نازک و بدن نما در نماز جایز نیست.
چادر نماز، حجاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم تاجریان ظهر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه نماز اوج خضوع و خشوع انسان در مقابل ذات اقدس پروردگار است، گفت: نماز عالی ترین حالت یک بنده در برابر خداوند است.

 

وی افزود: بر دختران و پسران واجب است زمانی که به سن تکلیف رسیند نماز خود را درست و کامل بخوانند اما متأسفانه خانواده‌های امروزی تصور می‌کنند که سن تکلیف آغاز آموزش نماز به نوجوانان است در حالی که این تصور غلط بوده و یکی از دلایل بیگانگی نوجوانان با نماز همین موضوع است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خانواده‌ها وظیفه دارند از همان سن کودکی یعنی از سه سالگی آموزش نماز را به کودک شروع کنند تا زمانی که کودک به سن تکلیف رسید نماز خود را در اول وقت و به صورت کامل بخواند.

 

خانم تاجریان با بیان اینکه یکی از شرایط صحت نماز لباس نماز گزار است، افزود: اضافه بر اینکه باید لباس نماز گزار پاک باشد و غصبی نباشد باید لباس نماز گزار به‌خصوص در بانوان تمام بدن آن‌ها را بپوشاند.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز بیشتر خانم‌ها در نماز و در هنگام عقد چادرهای نازک خریده و این چادرها را به سر می کنند، گفت: از آن جایی که این چادر ها شرایط پوشش کامل را ندارد اقامه نماز با آن‌ها جایز نیست.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: یکی دیگری از مقدمه‌های واجب نماز وضو است که در وضو گرفتن باید اعضای وضو پاک باشد و اگر اعضای وضو نجس بود قبل از وضو گرفتن باید آن‌ها را پاک کرد.

 

خانم تاجریان با تأکید بر اینکه برای وضو یک نصف یک لیوان یعنی 750 گرم آب لازم است، گفت: متأسفانه با وجود اینکه کشور ما با بحران کم آبی روبه رو است در هنگام وضو گرفتن آب زیادی را اسراف می کنیم.

 

وی یادآور شد: از رسول خدا(ص) در روایتی آمده که ایشان می‌فرمایند در آخر الزمان مردمی می‌آیند که یک مد را برای وضو گرفتن کافی ندانسته و در مصرف آب بی پروا هستند که این گروه از امت من نیستند بر همین اساس اگر خود را مطیع رسول خدا می‌دانیم باید در مصرف آب نهایت دقت و صرفه جویی را داشته باشیم./968/پ202/س

ارسال نظرات