۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۳۰۹۴۲۸
آیت‌الله نوری همدانی:

فتنه های منطقه در راستای آسایش صهیونیست‌ها است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به منطقی بودن دین اسلام نزد انسان‌های ژرفمند و صاحب اندیشه گفت: رشد اجتماعی از جمله نتایج سه گانه کمال عقل انسان‌ها است؛ اما بی تفاوتی در برابر جریان‌های ظالمانه دنیا، نشانی بر عقب ماندگی اجتماعی است.
ديدار توليت، معاونان و مديران فرهنگي مسجد جمکران با آيت الله نوري همداني آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار کارکنان وزارت دفاع، با اشاره به آیه 256 سوره مبارکه بقره اظهار داشت: در دین اسلام هیچ اکراه و اجباری نیست؛ دین اسلام به اندازه‌ای از لحاظ منطق قوی است که بعد از عرضه ادله و استدلال‌ها، افراد خود به سوی این دین سوق می‌یابند.

 

این مرجع تقلید بیان کرد: اگر وجدان انسان‌ها بیدار باشد، اسلام را هماهنگ با اسلام می‌بینند؛ در دین هیچ اکراهی برای منصفین و اهل منطق نیست و تنها کسانی که با اسلام عناد می‌ورزد، با شنیدن ادله، روی به این دین الهی نمی‌آورند.

 

وی ادامه داد: رشد فرهنگی و اجتماعی و سیاسی همان کمال عقل است که می‌تواند آخرت انسان را به خیر کند؛ انسانی که از لحاظ فکر و اندیشه صاحب ژرف باشد، می‌تواند خدا را بشناسد و فرهنگ دین را بپذیرد.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: در آسمان پهناور، میلیاردها ستاره با جرم‌های متفاوت وجود دارند که با سرعت و جهت‌های مختلفی در حال حرکت هستند؛ هیچ شیء ساکنی در آسمان وجود ندارد اما این اشیاء بر مداری قرار دارند که هیچ‌گاه با برخورد و تصادف، نظم عالم را به هم نمی‌زنند.

 

وی افزود: علم هیأت یکی از علم‌های بسیار مهم است؛ زمین ما مانند یک نقطه بسیار ریز در یک کتاب بسیار بزرگ است؛ خداوند از ما می‌خواهد که با مطالعه آسمان‌ها و نظم عالم، پی به وجود حضرت حق ببریم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که‌ زمین حرکت وضعی و انتقالی دارد، خاطرنشان کرد: در هر لحظه حرکت‌های فراوانی در زمین رخ می‌دهد که سبب اختلاف بسیار منظم شب و روز و فصول مختلف می‌شود؛ این نظم و قوانین طبیعی،‌ نیازمند قانون گذاری هستند که او جز حضرت حق نیست.

 

وی با بیان این‌که جانوران همگی از خاک به وجود آمده‌اند و این از نظم‌های بزرگ عالم ، یادآور شد: همچنین بادهایی که می‌وزد هیچ‌گاه بدون حساب و کتاب نیستند؛ این امور همگی نشانی از حضرت حق هستند.

 

فتنه های منطقه در راستای آسایش صهیونیست‌ها است

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که رشد فرهنگی شامل اعتقاد صحیح و شناخت خداوند می‌شود، تأکید کرد: از امور مهم دیگر در تعالی افراد، رشد اجتماعی است؛ بی تفاوتی در برابر جریان‌های ظالمانه عالم علیه مسلمانان و مستضعفان، نشانی بر عقب ماندگی اجتماعی است.

 

وی گفت: هر قدر مسلمانان بیشتر با یکدیگر ارتباط داشته باشند، دشمن ضعیف‌تر می‌شود؛ تمام اختلافاتی که در منطقه به وجود آمده، در راستای آسایش صهیونیست‌ها و آمریکا است.

 

این مرجع تقلید تصریح کرد:‌ دشمن به دنبال اختلاف افکنی میان مسلمانان است و تا سرگرم جنگ و دعوا شده و ضعیف شوند و در نتیجه، دشمن قدرتمند شود.

 

وی تأکید کرد:‌ رشد سیاسی لازمه تعالی افراد یک جامعه است که این مهم، از زمان انقلاب اسلامی به وجود آمد و برای تعالی بخشیدن به آن، شایسته است که صحیفه نور، دفتر تبیان و وصیت‌نامه امام خمینی(ره) مطالعه شود.

 

حضرت آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: تحولی که امام خمینی(ره) به وجود آورد، در تمام جهان اثر گذاشت؛ مستضعفان را بیدار و مستکبران را با دردسر مواجه کرد./997/پ202/ج

ارسال نظرات