۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۳۰۹۲۱۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

مدیران اسلامی به جنبه معنوی مدیریت توجه کنند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مدیران تنها به عوامل مدیریت ظاهری توجه نکنند، مدیر اسلامی و دینی باید به جنبه های معنوی توجه بیشتری داشته باشد که از جمله عوامل موفق مدیریت است.
جلسه اخلاق مديران جلسه اخلاق ويژه مديران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در جلسه اخلاق ویژه مدیران دستگاه های اجرایی که صبح امروز به میزبانی سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان غربی برگزار شد، مدیران را به قرائت و تلاوت نهج البلاغه و توجه به کلام امیرمؤمنان(ع) توصیه کرد.

 

وی با اشاره به کلمات قصار امیرمؤمنان در نهج البلاغه گفت: پیامبر اکرم (ص) و استغفار و طلب مغفرت از خداوند، دو امان است که خداوند به واسطه آنها عذاب را از امت مسلمان دور می کند، پیامبر اکرم(ص) که دیگر در میان امت نیست، بنابراین به دومین امان توجه کرده و به آن تمسک جویید.

 

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «در جایی که پیامبر باشد خداوند عذاب نمی کند و خداوند عذاب نمی کند کسی را که اهل استغفار باشد.»

 

وی اعمال انسان را در تکریم اثرگذار خواند و افزود: همانگونه که خداوند در آیات قرآن می فرماید: «خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر به دست خودشان»، استغفار کردن و طلب بخشش از خداوند منجر به دفع بلاها می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بارش باران را از برکات استغفار برشمرد و گفت: استغفار در نزول رحمت الهی اهمیت بسیاری دارد و بر همین اساس است که در دین اسلام به اقامه نماز استسقاء سفارش شده است.

 

وی به خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: در کنار اختصاص بودجه یک هزار میلیارد برای انجام امورات عمرانی و موارد طبیعی، می توان با تخصیص بودجه 200 میلیاردی برای کاهش گناه و معصیت در جامعه زمینه سازی کرد که اثرات بسیاری در نزول رحمت الهی و پرآب شدن دریاچه ارومیه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه مدیران را به توجه به جنبه معنوی مدیریت توصیه کرد و افزود: مدیران تنها به عوامل مدیریت ظاهری توجه نکنند، مدیراسلامی و دینی باید به جنبه های معنوی توجه بیشتری داشته باشد که از جمله عوامل موفق مدیریت است.

 

وی خاطرنشان کرد: با دیدگاه توحیدی به عالم، باید به جنبه های معنوی مدیریت توجه شود که یکی از راه های آن استغفار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به نامه امیرمؤمنان (ع) به مالک اشتر که «بهترین وقت خود را به ارتباط با خداوند اختصاص بده»، تصریح کرد: مدیران اسلامی برای مدیریت باید با مدیر عالم ارتباط داشته باشند تا ضمن موفقیت ظاهری در امور، توشه ای برای آخرت نیز داشته باشند.

 

امام جمعه ارومیه به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و گفت: درد جامعه امروز گناه است که مشکلات جامعه با هم گره زده است و درمان آن هم طلب مغفرت از خداوند و استغفار به درگاه احدیت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی محبوبیت و پذیرش از سوی مردم را خواست افراد دانست و گفت: به فرموده امیرمؤمنان(ع)،  برای ارزشمند بودن از نظر مردم باید بین خود و خدا را اصلاح کرد تا خداوند نیز بین فرد و مردم را اصلاح کند، درحالیکه برخی به بیراهه رفته و به کارهای حرام متوسل می شوند.

 

وی اصلاح آخرت را موجب آبادی دنیا خواند و گفت: در نهج البلاغه آمده است: «هر کس آخرت را به خاطر دنیا ترک کند، خداوند چند برابر به او ضرر می رساند.»

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: شاید از نظر برخی افراد داشتن مال زیاد، اولاد و ... خیر دنیا باشد این درحالی است که امیرمؤمنان(ع) علم بیشتر، حلم عظیم، مباهات برای بندگی خداوند، حمد الهی به هنگام انجام امور خیر و استعفار به هنگام گناه را خیر دنیا می داند.

 

وی گفت: عبد و بندگی رهبر معظم انقلاب اسلامی سبب شده است تا افراد بزرگی همچون پوتین در برابر رهبری با خضوع رفتار کرده و همچون شاگردی در پای سخنان حکیمانه رهبر بنشینند./936/202/ب1

ارسال نظرات