۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۰۸۲۹۶
آیت الله طبرسی:

سکوت سازمان ملل در برابر جنایت نیجریه نشان دهنده سرسپردگی به استکبار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که متأسفانه سازمان ملل و مجموعه های حقوق بشری جهان نسبت به جنایت آشکار در نیجریه سکوت کرده اند، گفت: سازمان ملل که دایه‌دار دفاع از حقوق بشر است، در این ارتباط واکنشی نشان نداد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه به روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و با بیان این که استکبار جهانی همواره تلاش کرد تا میان حوزه و دانشگاه اختلاف و تفرقه بیاندازد، بیان داشت: با وجود همه تلاش های دشمنان در این خصوص امروز شاهد تعامل مناسب میان این دو قطب علمی کشور هستیم.

 

وی با اشاره به این که امام راحل با تأکید بر وحدت حوزه و دانشگاه در پی شکوفایی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند، ادامه داد: امام راحل می دانستند دشمنان در پی تفرقه میان حوزه و دانشگاه هستند به همین دلیل پیشنهاد تعامل و وحدت میان این قطب علمی را مطرح کردند.

 

آیت الله طبرسی، نابودی ارزش ها و ایجاد تفرقه میان ملت را مهم ترین هدف دشمنان نظام اسلامی در شرایط فعلی دانست و با بیان این که حوزویان و دانشگاهیان در صحنه‌های مختلف انقلاب به ویژه همراهی با امام در پیروزی آن نهضت عظیم نقشی ارزنده ایفا کردند، تصریح کرد: حضور این دو قشر تأثیر‌گذار در هشت سال جنگ تحمیلی نیزحائز اهمیت است که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) فرهنگ تقابل حوزه و دانشگاه در آن دوران را به تعامل و وحدت تبدیل کردند، بیان داشت: امام راحل با دوراندیشی خاص خود توانستند یک وحدت رویه را میان حوزیان و دانشگاهیان ایجاد کنند.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که خوشبختانه به برکت انقلاب و تلاش های امام راحل و مقام معظم رهبری امروز حوزه و دانشگاه از یک وحدت رویه مناسبی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: البته باید تلاش کرد تا این وحدت تقویت شود.

 

آیت الله طبرسی افزود: وحدت در اسلام استراتژِیک است، پیامبر (ص) زمینه ایجاد وحدت را در بین انسان‌ها ایجاد کرد، وحدت‌های امت با وحدت خواص متفاوت است، اما حوزه و دانشگاه به‌عنوان دو نیروی تصمیم‌گیرنده و تصمیم‌ساز، اگر در کنار هم قرار گیرند، کشور به پیشرفت‌های زیادی دست می‌یابد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: نباید اجازه داد دشمن دانشگاه را سنگر قرار دهد و بر ضد ملت و رهبری کند، برای جلوگیری از نفوذ دشمن نیاز است که دانشگاه و حوزه با هم‌دیگر متحد باشند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به دانشجویان کشور دارند، ادامه داد: ایشان همواره بر تعامل بیشتر حوزویان و دانشگاهیان تأکید دارند.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امروز دشمنان با همه توان به جنگ با نظام اسلامی آمده اند، گفت: در این مسیر باید همه توان و تلاش آحاد جامعه اسلامی حفظ ارزش های اسلام، انقلاب وجامعه دینی باشد.

 

وی با تأکید براین که حوزویان و دانشگاهیان باید با درک شرایط موجود و بصیرت لازم در جهت شکوفایی نظام گام بردارند، خاطرنشان کرد: این دو قشر مهم کشور باید رهنمودهای رهبری مبنای عملشان باشد.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت ارتش نیجریه نسبت به مسلمانان این کشور اشاره کرد و گفت: امت اسلامی نباید نسبت به جنایت ارتش نیجریه سکوت کنند.

 

وی با بیان این که متأسفانه سازمان ملل و مجموعه های حقوق بشری جهان نسبت به این جنایت آشکار سکوت کرده اند، ادامه داد: سازمان ملل که دایه‌دار دفاع از حقوق بشر است، در این ارتباط واکنشی نشان نداد و این نشان دهنده وابستگی این سازمان دارد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز داعش که خود ساخته و پرداخته استعمار و استکبار بود بلای جان غربی ها شده است، تصریح کرد: پرونده آمریکایی ها در اقصی نقاط جهان سرشار از جنایت و توطئه علیه ملت ها است.

 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود به بسته شدن پرونده هسته ای ایران در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی به ویژه آمریکا باید به عهد خود وفادار باشند و هر چه زودتر تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران را لغو کنند.

 

وی همچنین به برگزاری پرشور و میلیونی امت اسلامی در اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: اجتماع 27 میلیونی مسلمانان در این روز ارزشمند بار دیگر توطئه های دشمنان را خنثی کرد و موجب تقویت عزت و عظمت اسلام ناب شد./950/201/ب1

ارسال نظرات