۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۳۰۷۸۱۴
امام جمعه قم:

قدردانی از اهل خیر مصداق شکر خداوند است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی قدردانی از واقفان و اهل خیر را مصداق تشکر از خدا و شکر نعمت ها دانست و گفت: این قدردانی نه تنها سبب تثبیت و گرایش بیشتر به انجام کار خیر در فرد خیّر می شود بلکه دیگران را نیز برای ورود به این عرصه تشویق می کند.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با آخرین روز هفته وقف، همایش «یاوران وقف» با حضور واقفان، متولیان و مستأجران موقوفات عصر امروز در تالار نور مشهد برگزار شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، امام جمعه قم در این همایش، قدردانی از واقفان و اهل خیر را مصداق تشکر از خدا و شکر نعمت ها دانست و گفت: این قدردانی نه تنها سبب تثبیت و گرایش بیشتر به انجام کار خیر در فرد خیّر می شود بلکه دیگران را نیز برای ورود به این عرصه تشویق می کند.

 

وی تصریح کرد: غالبا در اسلام سفارش شده است کارهای نیک، به منظور در امان ماندن از آفات، پنهان انجام شود اما اموری همچون وقف را باید علنی انجام داد تا به ترویج آن در جامعه کمک شود.

 

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه با اشاره به آیه شریفه «وَلْتَنْظُرْ نَفْسٌ مَا قَدَّمَتْ لِغَدٍ»، خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم آنچه برای آخرت خود می فرستیم، خالص برای رضای خدا باشد و آن را با هیچ پاداش دنیوی معامله نکنیم.

 

حجت الاسلام ایزدی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این همایش با اشاره به این که مالکیت حقیقی همه چیز از آن خداوند است، افزود: ما با اعمالی مانند انفاق، صدقه و وقف در واقع مال خدا را به صاحبش باز می گردانیم اما با این وجود خدا برای ما اجر فراوان در نظر می گیرد.

 

وقف منحصر به افراد، اموال یا زمان خاصی نیست

وی تأکید کرد: وقف منحصر به افراد، اموال یا زمان خاصی نیست و هر کس در هر کسوت و صنف یا سنی می تواند واقف باشد.

 

گفتنی است در پایان این همایش از واقفان، متولیان و مستأجران با اهدای هدایایی تقدیر شد./930/202/ب2

ارسال نظرات