۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۳۰۶۸۶۴
صبح امروز؛

همایش عالم واقف در بروجرد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش عالم واقف در هفته وقف، به منظور پاسداشت مجاهدت های آیت الله بروجردی، به همت اداره اوقاف این شهرستان و دیگر نهادها در شهرستان بروجرد برگزار شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، همایش عالم واقف، صبح امروز، با حضور فرهیختگان، اساتید و مسؤولان استانی و شهرستانی در دانشگاه آزاد بروجرد برگزار شد.


حجت الاسلام رضا گودرزی، رییس اداره اوقاف بروجرد، در این همایش گفت: دبیرخانه همایش عالم واقف 70 مقاله در این زمینه دریافت کرده است.


وی در ادامه افزود: پس از بررسی و داوری مقالات دریافتی، پنج مقاله به عنوان مقاله برتر معرفی شده است.


حجت الاسلام گودرزی با اشاره به موضوعات مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش عالم واقف خاطرنشان کرد: نقش عالمان دینی در ترویج فرهنگ وقف، نقش وقف در اقتصاد مقاومتی، وقف از دیدگاه قرآن و عترت و جایگاه وقف در فقه اسلامی ازجمله موضوعات این مقالات است.


وی تصریح کرد: نقش آیت الله بروجردی در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، وقف و توسعه حوزه های علمیه و نقش آیت الله بروجردی در این زمینه از دیگر موضوعات مقالات ارسالی به دبیرخانه همایش عالم واقف است.


رییس اداره اوقاف بروجرد بیان داشت: مهم ترین هدف برگزاری همایش عالم واقف پاسداشت مقام علمی و مجاهدت های آیت الله بروجردی(ره) است.


گفتنی است، آیت الله بروجردی، در سال 1254 خورشیدی(1292 هجری قمری)، در بروجرد متولد شد، ایشان در سن هجده سالگی وارد دارالعلم اصفهان شد و سطوح فقه و اصول و ادبیات عرب را فرا گرفت.


سید حسین طباطبایی بروجردی، سال های زیادی نزد اساتیدی همچون آخوند خراسانی، سید محمد کاظم یزدی، مرتضی طالقانی، آقا شریعت اصفهانی، در نجف رشته خارج فقه و اصول را فراگرفت.


آیت الله بروجردی در سال 1328، پس از ده سال اقامت در عتبات وارد شهرستان بروجرد شد و مدت 30 سال در زادگاه خود به ترویج، تدریس و تألیف پرداخت.


گفتنی است، پس از سال ها آیت الله بروجردی به دلیل معالجه عازم تهران شد و پس از آن در استان قم ماندگار شد، ایشان در سن 86 سالگی به علت بیماری قلبی در استان قم، دار فانی را وداع گفت./9459/203/ب1

ارسال نظرات