۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۳۰۶۵۳۱
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مؤمن واقعی اهل ستم نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی گفت: مؤمن واقعی کسی است که اهل ستم نباشد، در رابطه با مردم اهل دروغ نباشد، همچنین اگر ایمان چشم نباشد آفت های زیادی دامن گیر جامعه می‌شود.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، شب گذشته در مراسم عزاداری که در رضویه زاهدان برگزار شد، گفت: تفقه در دین اهمیت زیادی دارد که امامان ما حاضر بودند برای یاد گرفتن ما از راه‌های گوناگون استفاده کنند.

 

آیت الله سلیمانی ادامه داد: منظور امامان ما از این کار برای این بوده است که ما دین را بشناسیم، دین شناسی سه محور دارد که یکی از آنها این است که انگیزه کار ما چه چیزی است یعنی کار یا عملی که ما انجام می‌دهیم برای خدا است یا انگیزه آن برای دنیا است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: امام علی(ع) بهترین تعریف را از اسلام کرده است و این بوده است که ما در برابر اسلام تسلیم باشیم تمام تلاش پیروان دین ما این بوده است که مردم در برابر موازین دین تسلیم باشند.

 

وی گفت: زمانی که امام زمان ظهور کند دین تازه در سراسر جامعه نفوذ پیدا می‌کند ما کسانی را داریم که در دین داری نمونه هستند انسانی کل وجودش را تسلیم دین کند و تمام وجودش را برای اسلام داشته باشد.

 

امام جمعه زاهدان در مورد خصوصیات یک مؤمن اشاره کرد: مؤمن واقعی مؤمنی است که اهل ستم نباشد، در رابطه با مردم اهل دروغ نباشد، یعنی یک مؤمن باید یک ویژگی های خاصی داشته باشد، اگر ایمان چشم نباشد آفت های زیادی دامن گیر جامعه می‌شود.

 

وی تأکید کرد: ما باید در زندگی خود به دیگران نمره ندهیم و اول به خودمان نمره بدهیم ما باید عیب خودمان را بزرگ و عیب دیگران را کوچک بشماریم./831/202/ب1

ارسال نظرات