۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۳۰۵۷۹۵
نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت:

مؤمن نباید در سخت ترین شرایط احساس ضعف و زبونی کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تأکید کرد: حوادث روز عاشورا تا اربعین نشان دهنده قدرت نمایی اهل بیت عصمت و طهارت و مکتب اهل بیت(ع) است و همه اتفاقات گویای ضعف و کوبیدن دشمن است.
حجت الاسلام سيد علي قاضي عسکر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکرامروز درجمع کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری ، با اشاره به اینکه دشمن بعد از واقعه عاشورا تلاش کرد نامی از اسلام باقی نگذارد اظهار داشت: درست درزمانی که برخی تصور می کردند با شهادت حسین بن علی (ع) و شرایطی که برای خانواده آن حضرت ایجاد شد همه امکانات در دست دشمن قرار دارد ، حرکت کاروان اسرا به سمت کوفه وشام صحنه را تغییر داد و امام سجاد ، زینب کبری و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اجازه ندادند دشمن موفق شود.

 

نماینده ولی فقیه گفت: امام زین العابدین ، زینب کبری و عزیزانی که در کربلا بودند این باور را داشتند که وعده خداوند در قرآن که می فرماید " ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم " قطعا تحقق پیدا می کند.

 

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه تاریخ نویسان شیعه و سنی همه اذعان دارند که در واقعه کربلا یک نقطه ضعف و یک کلمه همراه با یاس از خاندان اهل بیت شنیده نشده است تصریح کرد: درمقابل وقتی زینب کبری (س) خطبه می خواند صریح و روشن به دشمن می گوید هرچه توان دارید بکار بندید و هرچه می توانید تلاش کنید به خدا سوگند هرگز نمی توانید نام مارا محو کنید و دین را بمیرانید آنها با وجود آن همه رنج و مصیبت نه تنها نقطعه ضعفی نشان نداده اند بلکه توان بهره برداری دشمن را نیز ازاو گرفتند.

 

نماینده ولی فقیه بیانات و واکنش های امام سجاد و حضرت زینب کبری در مجلس عبیداله بن زیاد را عزتمندانه توصیف کرد و با اشاره به اینکه امام کشته شدن در راه خدا را عادت و کرامت خاندان اهل بیت می داند گفت: در این جلسه صولتی که عبیداله برای خود قائل بود درهم شکسته شد و امام نه تنها اجازه بهره برداری سیاسی به عبیداله نداد بلکه فضای آن نیز به نفع خود رقم زد .

 

سرپرست حجاج ایرانی افزود: پیگیری حوادث روز عاشورا تا اربعین نشاندهنده قدرت نمایی اهل بیت عصمت و طهارت و مکتب اهل بیت است و در همه جا حماسه ومقابله قاطع با دشمن را شاهدیم و درهیچ کجا اظهار ضعف وجود ندارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با تأکید براینکه این وقایع نشان می دهد در سخت ترین شرایط نباید احساس ضعف و زبونی کنیم گفت: باید درهمه حال به وظیفه ای که خداوند برای ما مقرر کرده است عمل نماییم.

 

وی تأکید کرد: منطق اسلام و روش اهل بیت این است که در هیچ شرایطی در برابر دشمن اظهار ضعف ، عجز و زبونی ننماییم ، مؤمن درمقابل توفان های شدید محکم واستوار می ایستد و هرگز در برابر دشمن سستی از خود نشان نمی دهد که نمونه کامل آن مقام معظم رهبری هستند.

 

سرپرست حجاج ایرانی افزود: دراوج حرکت های سیاسی که دشمن خیال می کند راه نفوذی به ایران اسلامی پیدا کرده است مقام معظم رهبری قاطع و کوبنده در برابر استکبار می ایستند و سخن می گویند و از مسیری که امام راحل برای ما طراحی کردند دفاع می نمایند که بحمدالله با موفقیت هم همراه است.

 

وی در ادامه با اشاره به دلایل ناکامی دشمن در شکست جبهه مقاومت در سوریه گفت: همه تا چند ماه پیش تصور می کردند سوریه از دست رفته است ولی امروز شرایط در این کشور تغییر یافته و دشمن نتوانسته است جبهه مقاومت را درهم بشکند.

 

نماینده ولی فقیه خطاب به حاضران اظهار داشت: هیچ یک از امامان ما در طول حیات و زندگی شان در برابر دشمن ضعف و زبونی از خود نشان ندادند و هیچ زمانی زمینه را برای قدرت نمایی دشمن فراهم ننمودند افزود: این دو درسهای مهمی هستندکه امروز باید ما از آن الهام بگیریم و نقشه راهی که امام رضوان الله تعالی علیه برای ما ترسیم نمودند را ادامه دهیم./1330/د102/ف

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات