۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۳۰۵۴۲۱
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

رعایت قانون و اخلاق مداری زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: رعایت قانون و اخلاق مداری از سوی نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنها زمینه ساز برگزاری انتخاباتی سالم و با مشارکت گسترده مردم است.
حجت الاسلام قدرتي - نشست ستاد پيشگيري از تخلفات انتخاباتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، شامگاه امروز در نشست ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان، با تبیین مصداق های تخلفات و جرائم انتخاباتی، از همه دستگاه های مرتبط با اجرا و نظارت انتخابات و نیز نامزدها و حامیان آنها خواست تا در فعالیت های خود قانون و اخلاق را رعایت کنند.

 

وی افزود: رعایت قانون و اخلاق مداری از سوی دستگاه های اجرایی و ناظر، نامزدهای انتخاباتی و حامیان آنها زمینه برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و باشکوه و مشارکت گسترده مردم را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: باید نامزدهای انتخاباتی و مسؤولان اجرایی و نظارتی انتخابات مراقب رفتار، گفتار و برخورد خود باشند چرا که تخلفات و جرائم آنها به طور دقیق رصد می شود.

 

وی اظهار کرد: استفاده از امکانات دولتی، تبلیغات نامناسب، وعده های نادرست، پرداخت وجوه و هدایایی تحت عناوین مختلف و غیره برخی از تخلفاتی هستند که امکان ارتکاب از سوی کاندیداها و طرفداران آنها وجود دارد.

 

قاضی القضات استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه گزارش هایی از ارتکاب این گونه تخلفات از سوی برخی کاندیدهای احتمالی در فضای واقعی و مجازی وجود دارد، تصریح کرد: دستگاه قضایی با رصد مداوم فعالیت های انتخاباتی در حوزه های مختلف به ویژه فضای مجازی، با هر گونه فعالیت غیرقانونی انتخاباتی در این فضاها برخورد می کند.

 

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: در این راستا کمیته ای در خراسان شمالی تشکیل شده که تمامی فعالیت های کاندیدها و مدیران شبکه های حامی آنها در فضای مجازی را رصد و نظارت کرده و با تخلفات و بی قانونی های آنها برخورد خواهد شد.

 

وی همچنین از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی ویژه به منظور انتشار و دریافت اخبار انتخابات در استان خراسان شمالی خبر داد و افزود: مردم می توانند هر گونه تخلف انتخاباتی از سوی نامزدها و یا حامیان آنها را از طریق پیامک به ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان اعلام کنند تا موارد از سوی مسؤولان ذی ربط پیگیری شود.

 

به گفته حجت الاسلام قدرتی مردم در سرتاسر استان خراسان شمالی می توانند با پیامک به شماره تلفن 09151840135 نسبت به گزارش تخلف های انتخاباتی اقدام کنند اما لازم است گزارش های ارسالی مستند و با ذکر کامل مشخصات گزارش دهنده باشد تا مورد پیگیری قرار گیرند.

 

وی ادامه داد: استفاده از امکانات دولتی در راستای اهداف تبلیغاتی و انتخاباتی یکی از مواردی است که گزارش آن به ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی خراسان شمالی ارسال شده و از سوی این ستاد در دست پیگیری قرار دارد.

 

رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد که با رعایت قانون از سوی همه افراد، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه امسال باشکوه و با کمترین مشکل برگزار شود.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری براساس اعلام وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان هفتم اسفندماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

استان 918 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی و یک کرسی مشترک برای شهرستان فاروج در خراسان شمالی و قوچان از خراسان رضوی است.

 

همچنین این استان دارای یک عضو در مجلس خبرگان رهبری است که در سه دوره اخیر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز عهده دار آن بوده است.

 

بر اساس اعلام هیأت نظارت شورای نگهبان در خراسان شمالی، طبق رصدهای این هیأت تاکنون حدود 60 نفر برای کسب چهار کرسی نمایندگی استان در انتخابات مجلس دهم از این استان مطرح هستند.

 

همچنین برای یک کرسی نمایندگی مردم استان در خبرگان رهبری نیز چهار تا پنج نفر مطرح هستند که احتمال می رود با نزدیک شدن به زمان انتخابات برخی از این افراد به نفع دیگران کناره گیری کنند.

 

لازم به یادآوری است، در استان 918 هزار نفری خراسان شمالی، در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، حدود 630 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات