۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۳۰۵۲۴۶
روحانی جانباز خواستار شد؛

رزمندگان برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس خاطراتشان را ثبت و ضبط کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زمانی برای حفظ فرهنگ بسیج و دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف گفت: حفظ فرهنگ بسیج و دفاع مقدس بیشتر بر دوش کسانی است در متن انقلاب و دفاع مقدس بوده‌اند؛ به این صورت که لحظه به لحظه خاطرات آن دوران را بنویسند یا برای دیگران نقل کنند.
خاطرات دفاع مقدس

حجت الاسلام و المسلمین، حبیب الله زمانی، مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد و از جانبازان دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ضرورت حفظ فرهنگ بسیج، اظهار داشت: الگوی انقلاب ما عمل ائمه معصومین(ع) و کربلا و عاشورا است، بنابراین الگوی دیگر ما شهادت و ایثار است که با ادامه این راه به نتایج مطلوبی خواهیم رسید.

 

وی در خصوص چگونگی حفظ فرهنگ بسیج و دفاع مقدس از تحریفات، تصریح کرد: دلیل حفظ فرهنگ عاشورا از تحریف سخنان رسای امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بود که اگر آنها نبودند عاشورایی هم نبود، بنابراین وظیفه حفظ فرهنگ بسیج هم بیشتر بر دوش کسانی است در متن انقلاب و دفاع مقدس بوده اند به این صورت که هم لحظه لحظه خاطرات خود را بنویسند و هم برای دیگران نقل کنند تا از بین نرود.

 

حجت الاسلام زمانی با اشاره به عقیده امام خمینی(ره) در ارتباط با بحث جهاد و جنگ، خاطرنشان کرد: مرحوم امام فتوای صریح به جهاد ندادند؛ بلکه ایشان جهاد را به صورت واجب کفایی مطرح کردند که اگر فتوای صریح به جهاد می دادند نه تنها از ایران بلکه از سرتاسر دنیا برای جهاد به ایران می آمدند که نشان بر این مدعا شعارهایی است که مردم در آن دوران می دادند.

 

مردم ایران منتظر سخن رهبر معظم انقلاب برای حماسه آفرینی هستند

وی ادامه داد: الان هم همینطور است؛ شما در 9 دی سال 88 دیدید که مردم بعد از سخنان رهبر معظم انقلاب چه حماسه‌ای آفریدند و امروز هم اگر کار به جایی برسد که احساس خطری پیش بیاید و رهبر معظم تذکر دهد، مردم ایران حماسه دیگری می آفرینند.

 

روحانی جانباز دفاع مقدس در ادامه فرهنگ بسیج را فرهنگ عشق به ولایت دانست و یادآور شد: اگر مردم ما بسیجی‌وار برخورد کرده و با بصیرت و آگاه باشند، توطئه دشمنان اعم از تبلیغات ماهواره‌ای و غیر آن همانند کف روی آب خواهد بود؛ چرا که شجره نوپای بسیج در آن زمان الان ریشه دوانیده و درخت تنومندی شده است.

 

بسیج، فرهنگ اخلاص و عشق به خداست

وی در پایان با تأکید بر ضرورت زنده نگه داشتن فرهنگ جهادی زمان دفاع مقدس، ابراز داشت: فقط نباید به نمادهای بسیجی توجه کرد؛ چرا که بسیج فرهنگی برخواسته از اخلاص و خداباوری بود و به همین دلیل خدا در همه جا یاری خود را نشان می‌داد؛ بنابرین امروز هم که در حوزه‌ها و سازمان‌های مختلف بسیج شکل گرفته، بایستی همان اخلاص و عشق به خدای زمان جنگ حفظ شود تا کارایی لازم در بسیج باقی بماند./1330/ت302/ف2

ارسال نظرات