۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۳۰۵۱۵۸

جنگ یمن 3 میلیون کودک را از تحصیل محروم کرده است

خبرگزاری رسا ـ یک مرکز مطالعاتی در یمن طی گزارشی اعلام کرد که از آغاز حملات کشورهای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان، حدود 3 میلیون کودک یمنی از تحصیل محروم شده اند.
کودکان يمني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز مطالعات و رسانه های آموزشی یمن به مناسبت روز جهانی کودک، اعلام کرد که از آغاز حملات هوایی عربستان و متحدانش به این کشور و ایجاد ناامنی و جنگ در یمن، بیش از 2.9 میلیون کودک از تحصیل محروم شده اند.


این گزارش می افزاید: در این جنگ، بیش از یک هزار کودک کشته و یکهزار و 400 تن دیگر زخمی شده اند.


طبق گزارش این مرکز، ده هزار کودک یمنی به دلیل جنگ و ناامنی به همراه خانواده های خود از یمن مهاجرت کرده و 1.8 میلیون کودک دیگر نیز از به پایان رساندن تحصیلات خود محروم شده اند.


همچنین در این گزارش آمده است: یک هزار و 425 مدرسه به صورت کامل یا جزئی در جریان حملات هوایی به این کشور، ویران شده و تعداد زیادی از مدارس نیز به محل اسکان آوارگان یمنی و پایگاه های نظامی تبدیل شده است.


مرکز مطالعات و رسانه های آموزشی یمن همچنین اعلام کرد که نزدیک به ده میلیون کودک یمنی، نیازمند کمک های بشردوستانه هستند.


عربستان و کشورهای هم پیمان آن از 26 مارس 2015(ششم فروردین) تاکنون صنعا پایتخت و دیگر شهرهای یمن را مورد تجاوز هوایی قرار می دهند و تاکنون هزاران یمنی را شهید و یا زخمی کرده اند و زیر ساخت های اصلی شهرهای یمن و مناطق مسکونی آن را تخریب کرده اند./981/ب101/ک

منبع:ایرنا

ارسال نظرات