۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۰۴۵۶۸

بازتاب گسترده دیدار پوتین با رهبر انقلاب در رسانه‌های آلمانی

خبرگزاری رسا ـ رسانه‌های آلمانی زبان با توجه ویژه به سفر دیروز رییس‌جمهوری روسیه به ایران و دیدار وی با رهبر انقلاب، نوشتند که دو کشور در زمینه همکاری برای مقابله با داعش توافق کردند.
ديدار پوتين و رهبر انقلاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، سفر دیروز ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه به ایران و دیدار وی با مقام معظم رهبری مورد توجه رسانه‌های آلمانی زبان هم قرار گرفته است.

 

شبکه خبری «دویچه‌وله» نوشت: ایران و روسیه حامی اسد هستند و رهبر انقلاب ایران به پوتین اطمینان داد که در زمینه مقابله با داعش در سوریه به روسیه کمک می‌کند. دو طرف  در این دیدار در زمینه حمایت از رییس‌جمهور سوریه اتفاق‌نظر داشتند.

 

شبکه خبری «یورونیوز» هم سفر پوتین به ایران و دیدار با رهبر انقلاب را به عنوان تاکیدی بر مبارزه با داعش در سوریه دانست و نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای از سیاست‌های روسیه در سوریه حمایت می‌کند.

 

رادیو آلمان این سفر را به تلاش دو طرف برای همبستگی هر چه بیشتر تعبیر و اعلام کرد آیت‌الله خامنه‌ای رهبر مذهبی ایران در دیدار با پوتین از سیاست‌های روسیه در سوریه حمایت کرد و گفت که هم‌اکنون باید تروریست‌ها را در سوریه متوقف کرد. ضمن اینکه در این دیدار دو طرف تاکید کردند که آینده سوریه نباید از خارج از کشور خط بگیرد بلکه باید از داخل هدایت شود و ایران و روسیه هم‌پیمانان اسد هستند.

 

پوتین همچنین پس از دیدار با حسن روحانی رییس‌جمهور ایران هم بر ضرورت ادامه همکاری اقتصادی و اقدام در منطقه آزاد تجاری با ایران تاکید کرد.

 

روزنامه «هندلزبلات» هم دیگر رسانه آلمانی بود که همکاری ایران در زمینه مقابله با تروریسم در سوریه را مورد توجه قرار داده بود

 

این روزنامه به نقل از رهبر انقلاب نوشت: ایران حامی سیاست‌های سازنده روسیه در سوریه است و در صورتی که هم‌اکنون تروریسم در سوریه متوقف نشود در این صورت به زودی به خطری جهانی تبدیل خواهد شد.

 

خبرگزاری آلمان  با انتشار این خبر نوشت که روسیه و ایران در زمینه بحران سوریه در یک صف قرار دارند و رهبر ایران هم در دیدار با پوتین حمایت خود را اقدامات روسیه در سوریه اعلام کرد./982/ب101/د

ارسال نظرات