۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۳۰۳۶۳۸
با وجود فشارها؛

ساخت مساجد جدید در آمریکا ادامه می‎یابد

خبرگزاری رسا ـ یعد از حملات تروریستی در پاریس و با وجود انتقادهای شدید اسلام ستیزان علیه ساخت مساجد جدید در آمریکا، مسلمانان ویرجینیا برنامه ساخت مسجدی بزرگ در یکی از شهرهای این ایالت را ادامه می دهند.
طرح ساخت مسجد جديد در ويرجينياي آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با وجود گسترش احساسات ضد اسلامی در غرب به ویژه پس از عملیات تروریستی داعش در فرانسه، مسلمانان شهری در ویرجینیای آمریکا بر ادامه برنامه خود برای ساخت مسجد این منطقه تاکید کردند.

 

سامر شلبی، از مسوولان مسلمان شهر اسپاتسیلوانیا گفت که دین اسلام به هیچ وجه از قتل افراد بی گناه حمایت نمی کند و شخص او و سایر مسلمانان مانند همه افراد جامعه از وقایع تروریستی پاریس ناراحت هستند.

 

شلبی گفت: در نظر داریم در زمینی به مساحت 8 هزار متر مربع در منطقه اولد پلانک رود مسجدی بسازیم که این مسجد جایگزین مسجد فعلی در هریسون خواهد شد.

 

گفتنی است بعد از حملات پاریس قرار بود جلسه هیات موسسان این مسجد لغو شود اما مسلمانان این شهر ضمن محکوم کردن حملات تروریستی و تبری جستن از افرادی که به نام اسلام اقدام به عملیات ترویستی می کنند، به برنامه ریزی برای ساخت مسجد در اسپاتسیلوانیا ادامه می دهند.

 

مسلمانان آمریکا مانند مسلمانان فرانسه بعد از انتشار اخبار حملات تروریستی در پاریس، به طریقه های مختلف واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند. از جمله این اقدامات صدور بیانیه و نیز شرکت در کمپین های ضد تروریسم در شبکه های اجتماعی بود. معروف ترین این کمپین ها کمپین #not_in_my_name است که از سوی بیشتر مسلمانان در کشورهای غربی پیگیری می شود./847/ب902/د

ارسال نظرات