۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۳۰۲۰۱۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ خراسان شمالی در جایگاه ششم سرانه کتاب در کشور، ثبت 102 وقف جدید در استان و شرکت 143 نفر از جوانان شیروانی در آزمون قرآن و عترت عناوین برخی از اخبار فرهنگی استان خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، علی رحیمی، مدیرکل کتابخانه های استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه سرانه کتاب در کشور را رضایت بخش نیست گفت: خراسان شمالی از نظر سرانه کتاب در جایگاه ششم قرار دارد.

 

وی روز پنجشنبه در بیست و سومین دوره تکریم مقام کتابداران و ترویج کتابخوانی در شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی، افزود: در شش ماهه سال نخست دراستان هر یکصد نفر تعداد 41 کتاب برای مطالعه به امانت برده اند این در حالی است که در کل کشور این رقم 24.11 کتاب است که نشان دهنده وضعیت مناسب خراسان شمالی از این منظر است.

 

رحیمی اظهار کرد: در شهرستان مانه وسملقان تعداد سه هزار نفر عضو کتابخانه ها هستند و 60 هزار کتاب در این شهرستان موجود است.

 

ثبت 102 وقف جدید در خراسان شمالی

حجت  الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 102 وقف در استان ثبت شده است، گفت: بیشترین  وقف  های انجام شده در استان مربوط به  مانه و سملقان است.

 

وی با اشاره به اینکه در کل سال گذشته 102 وقف در استان انجام گرفت، افزود: اکنون پنج هزار و  16 وقف در استان داریم و تعداد رقبات نیز 9 هزار و 910 مورد است.

 

143 نفر از جوانان شیروانی در آزمون قرآن و عترت شرکت می کنند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان گفت: 143 نفر از جوانان این شهرستان در آزمون روز جمعه هفته جاری قرآن و عترت شرکت می کنند.

 

احمد زیبایی اظهار کرد: این آزمون در دو رده سنی زیر 12 سال و بالای 12 سال در دو رشته حفظ و مفاهیم در دو نوبت صبح در دبیرستان کریم حاتمی شیروان برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: در پایان به برگزیدگان جوایزی ارزنده و گواهینامه معتبر آموزشی از سوی معاونت قرآن و عترت اهداء خواهد شد.

 

زیبایی با اشاره به نقش قرآن در زندگی افراد افزود: جوانان و نوجوانان بهترین گزینه برای ترویج و تبیین ارزش های قرآن و عترت در جامعه هستند.

 

فضای مجازی جای کتاب را گرفته است

احمد زیبایی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شیروان با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: با گسترش فضای مجازی، اقبال به کتاب های مکتوب کمتر شده است.

 

وی اظهار کرد: نسل های قبلی از همان دوران طفولیت با اهمیت و ارزش کتاب آشنا می شدند اما در عصر حاضر به مقوله کتاب و کتابخوانی، به دلایل مختلف توجهی مناسب نمی شود.

 

زیبایی وضعیت کنونی مطالعه را بی جهت و غیرمفید خواند و گفت: اکنون افراد با ورود به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، بدون اینکه در انتخاب مطالب اختیاری داشته باشند به مطالعه می پردازند چراکه این اشتباه است و مطالعه باید جهت دار و هدفمند باشد.

 

وی تأکید کرد: کتاب از چنان جایگاهی برخوردار است که یقینا با گسترش فضای مجازی و اینترنت نیز، چیزی جای آن را نخواهد توانست بگیرد و هنوز هم استناد به کتاب قوی تر و محکم تر از دیگر مقولات است./9314/203/ب2

ارسال نظرات