۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۳۰۱۷۲۹

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ راه اندازی دبیرخانه جشنواره سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی، اعزام 160 دانشجو به عتبات عالیات همزمان با اربعین و صدور رایگان تمام مجوزهای فرهنگی هنری عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری سبک زندگی اسلامی در خراسان شمالی خبر داد.

 

وی اظهار کرد: سبک زندگی اسلامی در قالب نظام تمدن نوین اسلامی، یکی از شاخصه‌های فرهنگی مورد توجه مقام معظم رهبری در سفر پر خیر و برکتشان به استان بود به همین سبب در تلاش هستیم تا به تحقق این موضوع کمک کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: قرار است امسال در گام نخست دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری سبک زندگی اسلامی به‌صورت منطقه‌ای در استان راه‌اندازی شود.

 

ثابت قدم وحید افزود: تلاش ما بر این است که پس از برگزاری این جشنواره به‌صورت منطقه‌ای، جشنواره فرهنگی هنری سبک زندگی اسلامی را به‌صورت کشوری اجرا کنیم.

 

اعزام 160 دانشجوی خراسان‌شمالی در اربعین حسینی به عتبات عالیات

یدالله امینی‌فر، مسؤول بسیج دانشجویی خراسان‌ شمالی از اعزام 160 دانشجوی دانشگاه‌های استان به عتبات عالیات خبر داد و اظهار کرد: در اربعین حسینی سال جاری 160 دانشجو از دانشگاه‌های استان شامل 40 دانشجوی پسر و مابقی نیز دانشجویان دختر همراه با محارم خود به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

 

وی ادامه داد: اعزام دانشجویان از دوم آذرماه سال جاری آغازشده و آنان سوم آذر ماه امسال از مرز چذابه خارج و به نجف اشرف خواهند رسید که از نجف با پای پیاده به سمت کربلا حرکت می‌کنند.

 

امینی‌فر با بیان این که رفت و آمد دانشجویان 11 روز زمان می برد، افزود: دانشجویان 13 آذر ماه سال جاری از عتبات عالیات باز خواهند گشت.

 

وی اظهار کرد: هزینه نهایی برای اعزام به عتبات عالیات در اربعین حسینی برای هر دانشجو پنج میلیون ریال است.

 

اعزام 280 دانش آموز  به مناطق عملیاتی

سرهنگ امیری، فرمانده سپاه شیروان با بیان اینکه 280 دانش آموز دختر شیروانی در قالب اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند، افزود: این کاروان، نخستین کاروان اعزامی دختران دانش آموز در سال تحصیلی جدید در این شهرستان است.

 

وی اضافه کرد: این اردو به مدت 5 روز و با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان، تقویت روحیه مقاومت در نسل جوان و آشنا شدن آن ها با روحیه دلاورمردی رزمندگان برگزار می شود.

 

سرهنگ امیری با بیان این که تاکنون یک کاروان از دانش آموزان پسر نیز در سال تحصیلی جدید به این مناطق اعزام شده اند، افزود: کاروان بعدی دختران دانش آموز در قالب شش اتوبوس 25 آبان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهد شد.

 

صدور رایگان تمام مجوزهای فرهنگی هنری

جواد نظری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج درباره نحوه صدور مجوزهای فرهنگی هنری گفت: صدور تمام مجوزهای فرهنگی هنری توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رایگان است.

 

وی با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ در جامعه افزود: این سیاستگذاری در راستای حمایت از اصحاب حوزه فرهنگ و هنر اعمال شده است و متقاضیان مجوزهای فرهنگی هنری می توانند با داشتن شرایط مشخص شده نسبت به اخذ مجوزهای فرهنگی هنری از این اداره اقدام کنند.

 

نظری خاطرنشان کرد: کانون آگهی و تبلیغات، چاپخانه، نشریه، مؤسسات فرهنگی هنری و قرآنی، مراکز عرضه محصولات فرهنگی و آموزشگاه های آزاد هنری از جمله حوزه هایی است که متقاضیان با داشتن شرایط اخذ مجوز به صورت رایگان می توانند در این خصوص اقدام کنند./9314/203/ب1

ارسال نظرات