۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۳۰۰۷۴۵
کارشناس کانادایی تأکید کرد؛

همه نیروهای مخالف بشار اسد تروریست هستند

خبرگزاری رسا ـ یک تحلیلگر کانادایی تاکید کرد که همه نیروهایی که علیه دولت سوریه می جنگند تروریست بوده و از سوی آمریکا تجهیز مالی و تسلیحاتی می‎شوند.
تروريست اهل ليبي در سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یکی از کارشناسان موسسه گلوبال ریسرچ کانادا در تحلیلی بیان کرد که همه نیروهایی که در سوریه ضد دولت بشار اسد می جنگند، از سوی آمریکا آموزش می بینند، تسلیح شده و کمک مالی دریافت می کنند.

 

استفن لندمارک در این گزارش می نویسد که القاعده، داعش، جبهة النصره و دیگر گروه ها، همگی به آموزش شیوه های مختلف قتل را می بینند و از سلاح های شیمیایی استفاده می کنند.

 

لندمارک ضمن تاکید بر نقش دروغ برای جذب نظرات عامه مردم و یا لااقل دفع مخالفان، می افزاید که گروه موسوم به ارتش آزاد و دیگر گروه های موسوم به «میانه رو» تنها در ایالات متحده و رسانه های هم جهت با آمریکا معنی دارند و در جنگ رسانه ای این رسانه ها برای گمراه کردن مردم به کار می روند.

 

این کارشناس کانادایی تاکید می کند که داعش و سایر گروه های تروریستی وارداتی از سراسر دنیا به سوریه، نقش پیاده نظام آمریکا را ایفا می کنند.

 

لندمارک معتقد است دولت روسیه به صورت موثر راهبرد آمریکا در بازی کثیفش در سوریه را به چالش کشیده است و دولت آمریکا تاکنون نتوانسه است استراتژی کارآمدی علیه روسیه اعمال کند.

 

لندمارک در ادامه گزارش خود ضمن انتقاد از سیاست های غرب در خصوص سوریه به ذکر برخی از این سیاست ها پرداخت و گفت: مسوولان امنیتی آمریکا از جمله مشاوران وزارت امور خارجه در امور خاور نزدیک، امور اروپا و اوراسیای دولت آمریکا در اظهار نظری مدعی شده اند که حملات هوایی روسیه 85 تا 90 درصد از شورشیان «میانه رو» و نیز مردم غیر نظامی را در مناطقی که داعش حضور ندارد، هدف قرار داده است.

 

آن پترسون مشاور وزارت امور خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در همین راستا مدعی شد: دخالت نظامی روسیه اوضاع پیچیده سوریه را متشنج تر می کند و حملات روسیه در سوریه بیش از آن که نبرد علیه تروریسم باشد، تلاشی برای بقای بشار اسد است.

 

ویکتوریا نولاند مشاور وزارت امور خارجه در امور اروسیا نیز به دروغ های بزرگ دولت آمریکا ادامه داد و گفت که دولت بشار اسد به بمباران شهروندان خود ادامه می دهد.

 

لندمارک در پایان تاکید می کند که جنگ موثر ولادیمیر پوتین علیه تروریسم نشان دهنده شکست آمریکا در دو جبهه نبرد رسانه ای و نیز نبرد میدانی است./847/ب902/د

ارسال نظرات