۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۳۰۰۵۹۷

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ ایست قلبی تعزیه خوان پیشکسوت خراسان شمالی در حین اجرا، رشد اجرای طرح‌های مشارکتی اوقاف و افزایش شمار کانون‌های مساجد خراسان شمالی به 360 باب عناوین برخی از اخبار کوتاه این استان هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، پیشکسوت تعزیه خوانی خراسان شمالی در حال ایفای نقش امام علی(ع) دچار ایست قلبی شد و دقایقی بعد از اتمام تعزیه فوت کرد.

 

حاج قریب مهدی پور پیشکسوت تعزیه خوانی روستای حسین آباد شیروان در پنجمین شب از سوگواره تعزیه خراسان شمالی در حال اجرای مراسم تعزیه در شهرستان بجنورد دچار ایست قلبی شد.

 

این پشکسوت تعزیه خوانی در پنجمین شب از سوگواره تعزیه خراسان شمالی و در حال ایفای نقش امام علی(ع) و تعزیه عبدالله بن عفیف به دیار باقی شتافت.

 

رشد اجرای طرح‌های مشارکتی اوقاف در خراسان شمالی

حجت الاسلام سیف‌الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: اجرای طرح‌های مشارکتی اوقاف با بخش خصوصی در این استان نسبت به قبل رشد دارد.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون چهار طرح مشارکتی اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با بخش خصوصی در حال اجرا است، اظهار کرد: این طرح‌ها دارای کاربری‌های مختلف اعم از تجاری و مسکونی بوده که بر اساس قرارداد مشارکتی اجرا می‌شوند.

 

حجت الاسلام سهرابی یکی از برنامه‌های این اداره‌کل برای اجرای طرح‌های مشارکتی با بخش خصوصی، که اکنون از سوی متولی این موقوفه پیگیری می‌شود را احداث مجتمع تجاری و مسکونی در حاشیه میدان شهید کلاته بجنورد عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح برخی از اراضی مورد نیاز برای اجرای این طرح آزادسازی شده است، اظهار کرد: بر اساس برنامه قرار است تا در این نقطه از شهر مجتمع تجاری و مسکونی اجرا شود.

 

افزایش شمار کانون‌های مساجد خراسان شمالی به 360 باب

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی به 360 باب افزایش می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 346 کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان خراسان شمالی فعالیت دارند، اظهار کرد: براساس برنامه قرار است تا پایان امسال تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی تا پایان امسال به 360 مورد افزایش یابد.

 

شیرازیان با اشاره به اینکه بیشتر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی در روستاهای این استان قرار دارد، افزود: هم‌اکنون 21 کانون تخصصی فرهنگی و هنری مساجد در استان خراسان شمالی فعالیت می‌کنند.

 

به گفته وی در راستای حمایت از کانون‌های تخصصی مساجد سال گذشته به ازای هر یک از این کانون‌ها 50 میلیون ریال اعتبار پرداخت شد و به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم بسته به نوع درجه کانون اعتباراتی اختصاص یافته است.

 

طلاق و اعتیاد بیشترین آسیب در خراسان شمالی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: متاسفانه پرخاشگری، طلاق و اعتیاد سه آسیب جدی و مهم در خراسان شمالی است.

 

حسین ثابت قدم وحید افزود: آسیب های اجتماعی از موضوعات مهمی است که پیشگیری نکردن از آن تبعات منفی دیگری را به همراه دارد.

 

وی اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در خراسان شمالی در هر یک از شهرستان های استان، 10 آسیب جدی شناسایی شده است.

 

ثابت قدم گفت: پرخاشگری، طلاق و اعتیاد سه آسیب جدی و مهم شناسایی شده در این استان است که بایستی در این سه بخش برنامه ریزی های درستی صورت گیرد تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی باشیم.

 

وی افزود: به منظور رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی بایستی تمامی نهادها شعار"همه باهم" را عملیاتی کنند تا نتایج مثبت، سریع تر حاصل شود./9314/203/ب3 

ارسال نظرات