۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۳۰۰۳۲۱

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ افتتاح کانون محمد رسول الله(ص)، آغاز دهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان»، اجرای تعزیه حضرت عباس(ع) در بجنورد و تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری فاروج و تیتکانلو عناوین برخی از اخبار استان خراسان شمالی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز، همزمان با چهاردهم آبان روز فرهنگ عمومی، کانون فرهنگی هنری «محمد رسول الله(ص)» در مسجد علی بن موسی الرضا(ع) محمدعلی پهلوان بجنورد با حضور امام جمعه و تنی چند از مسؤولان شهرستانی و استانی  فعالیت خود را آغاز کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در این آیین، به اهمیت فرهنگ و نشر ارزش های اسلامی در فرهنگ عمومی جامعه اشاره کرد و در این راستا نقش مسجد و فعالان کانون های مساجد را مهم خواند.

 

وی به فعالان این کانون توصیه کرد با سرلوحه قرار دادن بیانات رهبر معظم انقلاب در جهت رونق فرهنگ دینی و ساری و جاری ساختن آن در جامعه مجدانه تلاش کنند.

 

آغاز دهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» در  خراسان شمالی

دهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان امروز با رقابت مؤذنان، حافظان، قاریان و تالیان قرآن کریم در مسجد علی بن ابی طالب (ع) شهرستان اسفراین آغاز شد.

 

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: این دوره از مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی با حضور خواهران و برادران  در این استان برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه برادران در مسجد علی بن ابی طالب (ع)  و خواهران در محل نرجسیه شهرستان اسفراین به رقابت می پردازند، افزود: مؤذنان، حافظان، قاریان و تالیان قرآن کریم در راز و جرگلان نیز فردا، جمعه 15 آبان جاری برای کسب رتبه های برتر در مرحله شهرستانی در حسینیه خاتم النبیا(ص) به رقابت می پردازند.

 

شیرازیان همچنین زمان برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی مدهامتان در مانه و سملقان را شنبه، شانزدهم آبان ماه جاری و در محل  مسجد حجت بن الحسن  (عج) شهر آشخانه اعلام کرد.

 

وی اضافه کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات 20 آبان ماه جاری در محل دارالقرآن آموزش و پرورش مدرسه مشکات در بجنورد برگزار می شود.

 

شیرازیان با بیان اینکه این جشنواره در هفت رشته قرآنی برگزار می شود، افزود: قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و همچنین تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز رشته های این جشنواره به شمار می رود.

 

برگزاری تعزیه حضرت عباس در بجنورد

همزمان با سومین روز از اجراهای سوگواره تعزیه در خراسان شمالی، تعزیه حضرت عباس(ع) در تماشاخانه شمس برای علاقمندان اجرا شد.

 

در این تعزیه حسن یگانه، رجبعلی آبراهه، محمد آبراهه، عیدمحمدصالحی، علی آقامهری، محمدهادی شیخ زاده، حسین شیخ زاده، ابوالفضل شیخ زاده، غلامرضا اربابی، نورمهرغلامی و جوادچمن در آن نقش آفرینی کردند.

 

سرپرستی تعزیه حضرت عباس(ع) را ابوالفضل شیخ زاده از گرمه بر عهده داشت.

 

سومین سوگواره تعزیه خراسان شمالی از دهم آبان ماه آغاز و تا چهاردهم همین ماه در تماشاخانه شمس بجنورد ادامه دارد.

 

تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری فاروج و تیتکانلو در اولویت قرار گرفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری فاروج و تیتکانلو در اولویت قرار گرفت.

 

حسین ثابت قدم وحید در بازدید از طرح‌های در حال ساخت مجتمع‌های فرهنگی و هنری فاروج و شهر تیتکانلو، اظهار کرد: با تکمیل مجتمع‌های فرهنگی هنری فاروج و تیتکانلو هنرمندان مشکلی برای فضا نخواهند داشت.

 

وی گفت: با هماهنگی و همکاری که با فرماندار شهرستان و سایر دستگاه‌های اجرایی  انجام شده است، روند اجرایی این دو پروژه به سرعت صورت می‌پذیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هنرمندان شهرستان فاروج به طور مستمر در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری در سطح استان و کشور درخشیده‌اند که با ایجاد این دو مجتمع از فضای مناسب در جهت تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری برخوردار خواهند شد.

 

گفتنی است، تکمیل مجتمع‌های فرهنگی و هنری فاروج و تیتکانلو به حدود 10 میلیارد ریال نیاز دارد./9314/203/ب3 

ارسال نظرات