۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۹۹۴۱۰
امام جمعه میانه:

مسجد مرکز قدرت و عظمت جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حامدی با بیان این‌که مسجد خنثی کننده توطئه های دشمنان است، گفت: مسجد نهادی سیاسی عبادی و موجب اعتلای دین اسلام است و مرکز قدرت و عظمت جامعه اسلامی محسوب می‌شود.
حجت الاسلام حامدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه در مراسم اهدای کمک هزینه تکمیل و بازسازی مساجد حضرت محمد(ص) و علی اکبر(ع)، اظهار داشت: مسجد مرکز قدرت و عظمت جامعه اسلامی است.


وی مسجد را محور وحدت و مرکز ایمان دانست و ابراز داشت: مسجد مکان برادری و برابری در برابر معبود است، این مکان شریف دژ مستحکم اجتماع مسلمانان و مردمان با ایمان در برابر هجمه های فکری و القای از هم گسیختگی میان مؤمنان است.


حجت الاسلام حامدی همدلی و همزبانی را مورد اشاره قرار داد و افزود:  مسجد مکان همدلی و همزبانی میان و اتحاد کلمه است و یک جایگاه قدرتمند و مستحکم در برابر توطئه های دشمنان و استکبار جهانی است، مسجد یک مکان عبادی، سیاسی است.


وی با تأکید بر جدی گرفتن امورات عبادی و انجام فرائض دینی در مساجد، خاطرنشان کرد: برپایی نماز جماعت، انس با قرآن لازم است در مساجد جدی گرفته شود، مسجد خانه الهی برای انس با درگاه خداوند متعال است، مسجد مناسبترین مکان عبادت و بندگی است.


امام جمعه میانه پیامبر گرامی اسلام را بنیان گذار مسجد در جهان دانست و ابراز داشت: اولین بنیانگذار مسجد، پیامبر بزرگوار اسلام بودند، نبی مکر اسلام با پایه ریزی مکان شریف مسجد زمینه اعتلا و عظمت دنیای اسلام را در جهان فراهم کرد و مسجد را مکانی عبادی سیاسی قرار داد.


وی ضمن تقدیر از بسیج سازندگی در اهدای این کمک هزینه ها، خاطرنشان کرد: ساخت و آبادانی مساجد از موارد مورد تأکید و سفارش دین است، لازم است مساجد با توجه مؤمنان آباد باشند و حضور مردم و مؤمنان در آن پرشور و چشم گیر باشد.


رییس مدارک علمی حوزه های کشور مسجد را یک نهاد انقلابی عنوان و تصریح کرد: انقلاب از این مساجد شکل گرفت، جوانان انقلابی و رزمندگان جنگ تحمیلی تربیت شده محیط مساجد هستند، مساجد مکانی مناسب برای تربیت دینی نسل جوان است./854/202/ب2

ارسال نظرات