۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۲۹۹۰۸۳
آیت الله فقیهی:

سازمان ها و کشورهای مدعی حقوق بشر باید از اجرای حکم اعدام شیخ نمر جلوگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در حکومت دیکتاتوری سعودی بسیار نقض حقوق بشر انجام می شود اما سازمان ملل و کشورهای غربی دخالتی نمی کنند و فریاد نمی زنند که حقوق بشر در حال نقض شدن است، وابستگی سازمان های بین المللی به غرب سبب سکوت آن ها شده است.
آيت الله محسن فقيهي

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به پرونده سیاه آل سعود ضمن محکومیت تأیید حکم اعدام شیخ نمر گفت: مسأله غم بار منا برای عربستان بسیار گران تمام شد و این فاجعه بزرگ سبب شد تا کشورهای اسلامی این عمل را به دلیل مدیریت ناصحیح آل سعود بدانند.


وی افزود: مملکتی که باید خادم حرمین شریفین باشد تا ممالک اسلامی همه بتوانند به صورت آزادانه برای زیارت حضور پیدا کنند اکنون به واسطه فعالیت های نادرست و مدیریت های غلط پرونده خود را سیاه کرده است؛ در حرمی که همه باید ایمن باشند جان هزاران نفر گرفته شد.


استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان این که تأیید حکم اعدام شیخ نمر لکه ننگی در پرونده آل سعود است، اظهار داشت: باید از حکام سعودی پرسید که این عالم دینی چه جنایت و خیانتی را مرتکب شده است، شیخ نمر تنها حقایق اسلام را بیان کرده است.


وی ادامه داد: این عالم شیعی عملی انجام نداده که مستحق کشته شدن باشد، سازمان ملل که ادعای حمایت از حقوق بشر را دارد و آزادی بیان را برای همه می داند چرا در این مورد سکوت کرده است؛ بیان مطلب جرم نیست.


آیت الله فقیهی با بیان این که بیان مطالب وحقایق توسط شیخ نمر نباید سبب اعدام وی شود، ابراز داشت: این شخصیت دینی نه دست به اسلحه برده و نه دستور داده که مبارزه مسلحانه انجام شود بلکه تنها حقایق و انتقاداتی را بیان کرده است که بیان انتقاد هیچ گاه سبب اعدام نمی شود.


وی عنوان کرد: آمریکا و اروپا که از حقوق بشر دم می زنند باید پیگیر این مسأله باشند و بررسی کنند که به چه دلیل شخصیتی که گناهی مرتکب نشده باید اعدام شود، وظیفه سازمان ملل و حکومت های غربی که ادعای طرفداری از آزادی بیان می کنند این است که از این کار جلوگیری کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: چگونه باکوچکترین بهانه ای در ایران کشورهای غربی دم از حقوق بشر می زنند اما در عربستان که زن حق رانندگی ندارد و حکومت پادشاهی و بدون انتخاب مردم است سکوت می کنند.


وی اضافه کرد: در حکومت دیکتاتوری سعودی بسیار نقض حقوق بشر انجام می شود اما سازمان ملل و کشورهای غربی دخالتی نمی کنند و فریاد نمی زنند که حقوق بشر در حال نقض شدن است، وابستگی سازمان های بین المللی به غرب سبب سکوت آن ها شده است؛ این گونه برخوردها نشان دهنده این است که آمریکای جنایتکار هیچگاه دنبال حقایق نیست و ظالمانه در مسأله حقوق بشر برخورد می کند.


آیت الله فقیهی با بیان این که متأسفانه حکومت های غربی به صورت جناحی برخورد می کنند، گفت: آنچه به نفع غربی ها باشد آن را عمل می کنند اما هیچگاه منافع مردم و جهان را در نظر نمی گیرند، مادامی که آمریکا این برنامه را دارد به هیچ وجه نمی توان به آمریکا اعتماد کرد./1323/ت302/ش

ارسال نظرات