۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۹۹۰۵۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ کمک سه میلیارد ریالی مردم خراسان شمالی به بازسازی عتبات عالیات، مشارکت 500 میلیون ریالی فاروجی ها در ساخت مصلا و بجنورد میزبان سوگواره منطقه ای امام رئوف عناوین برخی از اخبار کوتاه فرهنگی این استان هستند.
اخبار كوتاه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سرهنگ محمد صفری، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خراسان شمالی از کمک سه میلیارد ریالی مردم این استان برای بازسازی عتبات عالیات از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

 

وی اظهار کرد: در هفت ماه گذشته مردم استان خراسان شمالی سه میلیارد ریال کمک نقدی و 120 گرم طلا برای بازسازی عتبات عالیات کمک کردند.

 

سرهنگ صفری با بیان اینکه همچنین در این مدت 54 نیروی کار ماهر نیز از خراسان شمالی به عتبات عالیات اعزام شدند، افزود: تعهد امسال مردم استان برای بازسازی عتبات عالیات، 1.5 میلیارد تومان برای  ساخت 500مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) و دیگر اماکن متبرکه است.

 

کمک 500 میلیون ریالی مردم به ساخت مصلی

حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج از کمک 500 میلیون ریالی مردم در قالب طرح مشارکت متری برای ساخت مصلای این شهرستان خبر داد.

 

وی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به پروژه ساخت مصلای فاروج که افزون بر10 سال از زمان ساخت آن می گذرد طرح مشارکت متری اجرا شده است، افزود: در این طرح هر نفر با پرداخت شش میلیون ریال سند معنوی برای ساخت یک متر مربع از مصلی را دریافت می کند.

 

حجت الاسلام قلیزاده  اعتبار امسال این پروژه را، 12 میلیارد و 900 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: تاکنون 800 میلیون ریال از این رقم تخصیص یافته است.

 

وی با اشاره به این که درساخت این پروژه که در دو طبقه اجرایی می شود و اولویت بهره برداری از طبقه اول آن است که در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: برای  اتصال مصلی به حاشیه شهر، زمین مجاور دفتر امام جمعه، به مساحت 300 متر مربع خریداری شده است.

 

آیین های تعزیه خوانی در اسفراین

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسفراین گفت: آیین های تعزیه خوانی در نیمه نخست محرم از سوی سه گروه تعزیه در اسفراین با مجوز فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

رضا ارغیانی افزود: گروه تعزیه خوانی شاه چراغ اسفراین پنجم تا هشتم محرم در صحن مجتمع فرهنگی و هنری نسیم، ظهر عاشورا در روستای عمارت و روز سوم شهادت امام حسین (ع) در میدان بسیج اسفراین به اجرای تعزیه خوانی پرداختند.

 

وی اضافه کرد: گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای کوشکی از روز پنجم الی دهم محرم در جوار امامزاده روستای کوشکی و گروه تعزیه خوانی عاشورای صفی آباد تاسوعا و عاشورای حسینی را در شهر صفی آباد تعزیه خوانی کردند.

 

ارغیانی خاطر نشان کرد: دیگر گروه های تعزیه خوانی نیز در روستاهای شهرستان طبق هرسال و به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا اقدام به برپایی مراسم تعزیه خوانی کردند.

 

بجنورد؛ میزبان سوگواره منطقه ای امام رئوف

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: بجنورد دی ماه میزبان دومین سوگواره منطقه ای امام رئوف بانام «از قدم های آسمانی تا امام مهربانی» است.

 

هاشم شیرازیان اظهار کرد: این سوگواره  با حضور استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در بخش های خاطره نویسی، طراحی پوستر و دلنوشته برگزار می شود.

 

وی افزود: این سوگواره در راستای ترویج شعائر دینی و تولید آثار فرهنگی و هنری برگزار می شود  و برگزیدگان این دوره در دهه فجر معرفی می شوند./9314/203/ب2

ارسال نظرات