۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۹۸۸۱۴
امام جمعه سراب:

کشور با تکیه بر اقتصاد مقاومتی بیمه می‌شود

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام اکرمی اقتصاد مقاومتی را پدافند غیر عامل دانست و گفت: کشور ما با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و عدم تکیه بر دشمن بیمه خواهد شد.
حجت الاسلام اکرمي، امام جمعه سراب

حجت الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به روز پدافند غیر عامل، اقتصاد مقاومتی را بالاترین و مهم ترین پدافند غیر عامل عنوان و ابراز داشت: کشور ما با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و عدم تکیه بر دشمن بیمه خواهد شد.

 


وی اقتصاد مقاومتی را مانع آسیپ پذیری کشور در حوزه اقتصاد دانست و ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی با ابعاد و موضوعات مختلف خود می تواند اقتصاد کشور را در برابر تهاجمات و نابسامانی های اقتصادی خارجی استحکام بخشد و از این رهگذر کشور را در برابر ناملایمتی ها و دشمنی ها بیمه کند.

 


حجت الاسلام اکرمی با بیان این‌که مشکلات اقتصادی کشور قابل حل از طریق ظرفیت های داخلی و نیروهای درونی کشور است، گفت: راه حل مشکلات اقتصادی کشور نه برجام است و نه تعامل صنعتی با کشور های غربی، مشکل اقتصاد کشور، نفتی و تک محصولی بودن و عدم توجه به ظرفیت های بخش خصوصی است.

 


وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با توجه جامع به مسائل درونی به دنبال بهره گیری از ظرفیت های داخلی، توسعه شرکت های داتش بنیان و صنعت بر اساس دانش بومی، خروج از تک محصولی و نفتی بودن و وابستگی به بودجه نفت، ایجاد فضای رقابتی و کاهش واردات همراه با افزایش تقاضا برای محصولات خارجی است.

 


امام جمعه سراب مقاومت و عدم انفعال در برابر دشمنی ها، فشارها و ناملایمتی ها از سوی دشمن را جزء دکتریت سیاسی کشور عنوان و تأکید کرد: مقاومت و ایستادگی بود که این عزت و عظمت بین المللی را برای ایران اسلامی در جهان رقم زد، درجهان هیچ مشکلی بدون حضور ایران قابل حل نیست.

 


وی دعوت ایران به مذاکرات را در خصوص مسائل منطقه و سوریه را ناشی از قدرت ایران در تأثیرگذاری جهانی و منطقه‌ای دانست و خاطرنشان کرد: دشمن یه این موضوع واقف است، این قدرت ناشی از عدم تبعیت ایران از سیاست های خصمانه استکباری و مقاومت عزت مدارانه از انقلاب تا به امروز است.

 


حجت الاسلام اکرمی تصریح کرد این اقتدار و عظمت مدیون تفکر بسیجی، خون شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، روحیه اقتدار معنوی و ملی همراه با برخورد طلبکارانه در جامعه بین الملل باید جر سیاست خارجی کشور باشد، هر جا عقب نشینی از سیاست های کشور اتفاق افتاد و موضع ضعفی نشان داده شد دشمن سوء استفاده کرد.

 


امام جمعه سراب با اشاره به انتفاضه سوم فلسطین این انتفاضه را برای اسرائیل شکننده عنوان و تصریح کرد: انتفاضه سوم قدرتمندانه شروع شده و به امید الهی ثمربخش خواهد شد، انتفاضه فلسطین به امید خدا با پیروزی خود سبب خواهد شد تا دیگر کشورهای اسلامی به خود باوری و اعتماد به نفس از دست رفته بازگردند./854/302/ب1

ارسال نظرات