۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۲۹۸۲۶۱

چند خبر کوتاه از بوشهر

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسات درس اخلاق در مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان، برگزاری نشست هماهنگی ستاد اربعین سپاه استان بوشهر و بیانیه شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر در تقدیر از برگزارکنندگان تجمع تاسوعا حسینی از مهم ترین اخبار کوتاه استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر با حضور حجت الاسلام برادران اعزامی از قم ششمشین جلسه ویژه اخلاق در محل مسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم برازجان برگزار شد.

 

حجت الاسلام برادران از اساتید  و مشاوران مدارس علمیه قم در این جلسه به بیان روشهای فیش برداری تبلغیتدریسی اشاره کرد و گفت: آنچه را که فرا می گیرید بایستی در قالبهای تخصصی یادداشت برداری نکرده تا در آینده بتوانید به نحو مطلوبی ازآنها استفاده کیند.

 

در ادامه این مراسم که باحضور اساتید، مدیریت و طلاب برگزار شد حجت الاسلام برادران به سوالات طلاب پاسخ گفت.

 

بیانیه شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر در تقدیر از برگزارکنندگان تجمع تاسوعا حسینی

در پی برگزاری باشکوه تجمع تاسوعای حسینی شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر با صدور بیانیه ای بیانیه از برگزارکنندگان این تجمع تقدیر کرد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

این روزها قدم به هر کوی و برزن که می‌گذاری، پارچه‌های سیاه عزای امام حسین (ع) که بر دیوارها نقش بسته‌اند تو را به یاد بزرگ‌مردی می‌اندازند که برای مبارزه با ظلم در مقابل فوج دشمنان ایستاد و نام خود را بر صحیفه تاریخ تا ابد ماندگار کرد.

 

محرم امسال نیز با شکوه خاصی آغاز شد شهرها و ساکنانشان با همه توان و عشق خود به عزاداری سرو ر وسالار شهیدان پرداختندمردمی که در این دو هفته‌ از آغاز ماه محرم برای عزاداری هیئاتشان به خیابان  آمدند تا عظمت واقعه سترگ عاشورا را به نمایش بگذارند.

 

دو سالی است که مردم حسینی و ولایتمدار شهرستان بوشهر همگام و همقدم با دیگر نقط کشور تجمع عظیمی را در روز تاسوعا به وجود آورده اند و از این طریق عشق و دلدادگی خود به منادیان اسلام را به رخ دشمنان و کوردلان که در راس آنها صهیونیست جنایتکار و تکفیری های مرتد می باشند کشیده اند.

 

شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر ضمن تسلیت این ایام ، از مردم دلسوخته و محب اهل البیت (ع) بوشهر، نماینده مکرم ولی امر مسلمین جهان در استان حضرت آیت الله صفایی بوشهری، استاندار محترم بوشهر، فرماندار محترم بوشهر، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری بوشهر، شورای اسلامی شهر بندر بوشهر، اداره کل تبلیغات اسلامی ، پلیس راهور شهرستان بوشهر، راهنمایی رانندگی استان، نیروی انتظامی، اورژانس 115 شهرستان، آتش نشانی، ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان، صدا و سیمای مرکز بوشهر و دیگر خدمتگزاران و مسئولین، صمیمانه ترین تجلیل و تکریم ها را به عمل آورده و از خداوند متعال برای آنها عزت و سربلندی را طلب می نماید و از همه آحاد مردم ولایتمدار و حماسه ساز  بوشهر می خواهد کما فی السابق با حضور در ایام باقی مانده از محرم و صفر در تکریم و بزرگداشت این روزها از هر عملی که در توان دارند دریغ ننموده و این عزت و بزرگمردی ها را به زیباترین شکل متبلور سازند. بی شک این حادثه عظیم هیچوقت از یاد نخواهد رفت و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل های بعدی بر جای خواهد گذاشت.

 

برگزاری جلسه اخلاق با حضور حجت الاسلام استاد حسینی

با حضور حجت الاسلام استاد حسینی آملی اعزامی از قم، اساتید،  مدیریت و طلاب جلسه اخلاق درمسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم برازجان برگزار شد .

 

حجت الاسلام حسینی در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام محرم به بیان برخی از زوایای قیام امام حسین(ع)اشاره کرد و گفت: گذشتن از خویشتن، خانواده، پذیرش اسارت آل الله نشان از آن دارد که هدف والایی را آن حضرت دنبال می کردند و بفرموده خود آن حضرت هدف اصلی این قیام زنده نمودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر درجامعه مسلمانان است و بر همه ما لازم است که این فریضه فراموش شده را درتوان خویش زنده کنیم.

 

برگزاری نشست هماهنگی ستاد اربعین سپاه استان بوشهر

سرهنگ حمید خرمدل جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در نشست هماهنگی ستاد اربعین سپاه استان که با حضور رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و فرماندهان نواحی مقاومت بسیج شهرستان ها و مسؤولین هیات مذهبی استان در سالن جلسات سپاه استان بوشهر برگزار شد، گفت: این سپاه در دو بخش قبل و بعد از اربعین حسینی و در مسیر حرکت زائرین هم استانی به ارائه خدمات اسکان و پذیرایی می پردازد.

 

وی گفت: سپاه امام صادق(ع) تمام امکانات خود را برای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در مرکزاستان، شهرستان ها و استان خوزستان بسیج می کند.

 

سرهنگ خرمدل با بیان اینکه سپاه هیچگونه مسؤولیتی در خصوص ثبت نام و اعزام زائرین اربعین حسینی ندارد و ثبت نام زائرین می بایست از طریق سامانه سماح وابسته به سازمان حج و زیارت صورت پذیرد، افزود: ما فقط در زمینه خدمات رسانی به زائرین در زمینه اسکان و پذیرایی آنان در طول مسیر به فعالیت می پردازیم.

 

وی تصریح کرد: اردوگاه فاطمه الزهراء(س) سپاه امام صادق(ع) واقع در منطقه عملیاتی مارد در کیلومتر 10 اتوبان آبادان - اهواز آماده اسکان، استراحت شبانه و پذیرایی زائرین هم استانی است.

 

جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته سپاه استان با ایجاد ایستگاههای صلواتی در مرز خرمشهر و همچنین راه اندازی موکب های متعدد در کشور عراق به زائرین هم استانی و کشور خدمات رسانی می نماید.

 

خرمدل به جایگاه ویژه زائرین امام حسین(ع) در احادیث و روایات معصومین(ع) اشاره کرد و گفت: قطعا خدمت رسانی به این زائرین نیز از جایگاه خاصی برخوردار خواهد بود و سپاه پاسداران با این نیت وارد عرصه خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی شده است.

 

وی در ادامه اضافه کرد: طبق ابلاغ ستاد اربعین حسینی کل سپاه، اردوگاه شهید باکری سپاه مستقر در خرمشهر نیز آماده اسکان و پذیرایی 100 هزار نفر از زائرین سراسر کشور است.

 

جلسه ویژه اخلاق با حضور استاد طباطبایی

جلسه ویژه اخلاق با حضور حجت الاسلام دکتر طباطبایی اعزامی از قم درمحل مسجد مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان برگزار شد.

 

استاد طباطبایی در این مراسم با حضور مدیریت و جمعی از اساتید مدرسه نیز همراه بود به موضوع باورهای انسانی اشاره کرد و اظهار داشت: باور انسان رفتار ساز است و ما اگر بخواهیم مبلغ خوبی برای دین اسلام باشیم نخست دراین باب معرفت و باور به خدا بایستی مطالعات خوب داشته باشیم تا درعرصه تبلیغ موفق باشیم.

 

پاسخگوی به سوالات طلاب و ذکر مصیبت عمه سادات از دیگر برنامه های این جلسه بود.

 

جلسه ویژه اخلاق با حضور حجت الاسلام خسروپناه

با حضور حجت الاسلام خسروپناه جلسه ویژه اخلاق درمدرسه علمیه چهارده معصوم برازجان برگزار شد.

 

سخنران این مراسم ضمن بیان فضایل و مناقب حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خاطرنشان کرد: در این ماه حزن و ماتم تلاش نماییم درکنار شور حسینی به مسئله شعور هم دقت نماییم و بیاد داشته باشیم آنچه باعث ماندگاری و جاودانگی قیام آن حضرت شده است صفاتی همچون اخلاص، ایثار  حضرت و یاران آن حضرت بوده است./833/203/ب3

 

 

ارسال نظرات